تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۸۴۲
کد خبر: ۲۶۸۱۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم آستارا مطرح شد؛

بی تدبیری و ملاحظه کاری‌های گذشتگان باعث شده که وارث یک باتلاق شویم

‌می‌متالز - فرماندار آستارا با اشاره به معضل کمبود معدن در شهرستان جهت بهره برداری و استفاده در پروژه‌های زیرساختی، گفت: با توجه به پروژه‌های اقتصادی و راهداری بین ایران و آذربایجان و تعریض جاده آستارا به اردبیل و نیاز شهرستان به توان و ظرفیت معادن، این کمبود باید با یک نگاه ویژه و ارائه راهکار حل شود.

به گزارش می‌متالز، جلسه حفاظت از انفال و شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس دادگستری این شهرستان برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این جلسه با اشاره به اخلاق مداری در نظام اسلامی گفت: اصلاح ضعف‌ها و قدردانی از خدمات و تلاش‌های گذشته از ویژگی‌های نظام اسلامی است.


احمد آقایی با اشاره به سابقه غنی مردم شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: زمانی آستارا حرف اول علم و دانش در کشور را می‌زد و مسوولان باید هرچه در توان دارند برای حل مشکلات این شهرستان مهم کشور به کار بگیرند.


نگاه به آستارا باید ویژه و خاص باشد


آقایی با اشاره به رونق صنعت گردشگری و ارز آوری آستارا برای گیلان تصریح کرد: آستارا یک شهرت جهانی دارد و قطعا نگاه به این شهرستان نیز باید ویژه و خاص باشد، انتظار مردم این دیار از مسوولان به حق بوده و باید مشکلات آن را شناسایی، بررسی و در کمترین زمان ممکن حل کرد.

وی با تاکید بر حرکت بر روی مدار خردورزی و اندیشه ورزی بیان کرد: امیرالمؤمنین علی علیه السلام موثرترین وسیله جلب رضایت مندی و رأفت الهی را خیرخواهی برای مردم دانستند و باید در طول خدمت خود، بستر رضایت مردم را فراهم کرد.

آقایی با تاکید بر انجام پروژه‌های ملی در آستارا بیان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به مصالح داریم و موانع زیست محیطی، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ما ایجاد مشکل کرده و بی‌تدبیری و ملاحظه کاری‌های گذشتگان باعث شده که وارث یک باتلاق شویم.


ما در تقابل با مردم نبوده و در تعامل جهت بهتر زیستن مردم هستیم


وی ادامه داد: ما در تقابل با مردم نبوده و در تعامل جهت بهتر زیستن مردم هستیم و باید با یک خرد ورزی و آینده نگری حرکت کنیم، حکومت نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر باید سرلوحه کار تمام مدیران باشد، مدیران باید تمام تصمیمات خود را بر اساس آینده نگری گرفته و مماشات نکنند.

معاون دادگستری گیلان با اشاره به لزوم یک تدبیر برای تعیین و تکلیف پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: رکن مهم نظام اسلامی مردم است و دستگاه قضا در تمام امور منافع مردم را در نظر خواهد گرفت و هرگز اجازه اجرای مصوبه‌ای بر علیه مردم را نخواهد داد.


معضل کمبود معدن در شهرستان آستارا


فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به معضل کمبود معدن در شهرستان جهت بهره برداری و استفاده در پروژه‌های زیرساختی، گفت: با توجه به پروژه‌های اقتصادی و راهداری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و تعریض جاده آستارا به اردبیل و نیاز شهرستان به توان و ظرفیت معادن، این کمبود باید با یک نگاه ویژه و ارائه راهکار حل شود.

عنایت رضایی‌پور بیان کرد: در پروژه معدن قوش داشی باید با یک بررسی کارشناسانه و تخصصی به یک نتیجه مناسب رسیده و مشکلات این حوزه را به حداقل ممکن برسانیم، شهرستان آستارا در حال حاضر برای تکمیل پروژه‌های ملی خود نیاز به معادن دارد و در صورت وجود مشکل برای این معدن، باید یک راهکار و پیشنهاد مناسب برای حل آن انجام شود.

نماینده عالی دولت در آستارا تصریح کرد: وظیفه ما حفظ انفال و منابع طبیعی است و در کنار آن باید به اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در شهرستان یک نگاه ویژه داشت، چه گونه برخی سازمان‌های متولی در خصوص این پروژه موافقت خود را اعلام داشته و اکنون مخالفت را اعلام می‌کنند؟

تبعات احداث معدن قوش داشی


یاسر همدمی، دادستان عمومی و انقلاب آستارا در این جلسه با اشاره به تبعات احداث معدن قوش داشی، بیان کرد: ورودی و جاده دسترسی این معدن شیب بسیار تندی داشته و خطرات ترافیکی و جانی و مالی دارد و محل قرار گیری آن در میان ۲ کوه قرار داشته و آسیب‌های مختلفی مانند حجم عظیم گرد و غبار، بحران آب شرب برای مردم با توجه به قرارگیری مسیر آب شرب از زیر این معدن، طرح‌های گردشگری و اعتراضات مردمی از آثار و تبعات ایجاد آن بوده و مدعی العموم به تمام جوانب این پروژه ورود کرده و نظر نهایی را اعلام خواهد داشت.

بی تدبیری و ملاحظه کاری‌های گذشتگان باعث شده که وارث یک باتلاق شویم

بی تدبیری و ملاحظه کاری‌های گذشتگان باعث شده که وارث یک باتلاق شویم

بی تدبیری و ملاحظه کاری‌های گذشتگان باعث شده که وارث یک باتلاق شویم

منبع: دیار میرزا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده