تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۶۸۲۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خبر‌های خوش استاندار کرمان برای کارگران معادن فاریاب و تیتانیوم کهنوج

‌می‌متالز - استاندار کرمان از حمایت جدی دولت در حفظ اشتغال موجود در معاون جنوب کرمان خبرداد و گفت:حل مشکلات معادن فاریاب و تیتانیوم کهنوج برای حفظ اشتغالزایی به صورت جدی مورد تاکید است.

به گزارش می‌متالز، دکتر محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای جیرفت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آخرین تمهیدات لازم برای اطمینان خاطر کارگران معادن فاریاب در راستای حفظ اشتغال و تعیین تکلیف معادن تیتانیوم کهنوج چه می‌باشد و آیا نسبت به آینده بدون دغدغه کارگران معادن می‌توان خوشبین بود؟، گفت: استان همه توان خود را برای حل مشکلات اخیر معادن فاریاب به کار گرفته است و این مهم را به صورت جدی در دستور کار قرار داده، زیرا ظرفیت اشتغالزایی معادن را نمی‌توان در اقتصاد خانوار‌ها نادیده گرفت.

وی از توجه جدی به تامین زیرساخت‌های لازم برای به حداقل رساندن دغدغه‌های کارگران معادن فاریاب خبر داد و افزود: در شورای معادن نیز مشکلات به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند و سعی بر این است کارگران با اطمینان خاطر بیشتری به کار خود ادامه بدهند.

فداکار پایداری فرصت‌های شغلی را از اهداف کارگروه رفع موانع تولید استان عنوان کرد و افزود: به زودی نتایج پیگیری‌ها برای استمرار فعالیت معادن کرومیت فاریاب اعلام خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان کرمان تعیین دستمزد کارگران را در راستای تثبیت تولید و عدم تعطیلی معادن دانست و اظهار کرد: حفظ اشتغال هزار نفر در معادن فاریاب نوید بخش رونق تولید و اشتغال پایدار است.

وی از تعیین تکلیف معادن تیتانیوم کهنوج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: معادن تیتانیوم کهنوج منحصربفرد هستند و باید بیش از این از تولید داخلی حمایت شود.

استاندار کرمان در سفر دو روزه خود به جنوب کرمان علاوه بر بازدید از پایانه صادراتی جنوب در شهرک صنعتی جیرفت از برخی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کنهوج، فاریاب و عنبرآباد بازدید خواهد کرد و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا نیز از دیگر برنامه‌های سفر کاری دکتر فداکار به جنوب کرمان بشمار می‌آیند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده