تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۹۶۷۲۴
فرماندار بیجار:

احداث ریل آهن بیجار نقطه عطفی برای توسعه این شهرستان است

‌می‌متالز - فرماندار بیجار در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن زنجان- بیجار گفت: احداث ریل راه آهن با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی نقطه عطفی برای توسعه این شهرستان است.

به گزارش می‌متالز، احمد رضا قاسمی عصر جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه ۷ راه آهن زنجان- بیجار که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیجار قدیمی‌ترین شهرستان استان با ۶ هزار متر مربع وسعت و ۳۵۰ کیلومتر راه آسفالته شهری و یک هزار و ۱۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی افزود: هر ساله در حدود ۵ میلیون تن بار توسط هزار کامیون از شهرستان خارج می‌شود که با شکل گیری زنجیره فولاد در چند سال آینده این مهم به سه برابر می‌رسد.

فرماندار بیجار گفت: ایجاد ریل راه آهن برای شهرستان با توجه به صنعتی بودن، تولید گندم و تردد وسایل نقلیه زیاد، نقطه عطفی برای روند توسعه این شهرستان است.

قاسمی تصریح کرد: در شهرستان بیجار به دلیل ارتباط با چهار استان و نبود جاده‌هایی با استاندارد متأسفانه بالاترین تلفات جاده‌ای را داریم و این زیر ساخت‌ها جوابگوی شهرستان نیست.

فرماندار بیجار خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: انتظار داریم با تزریق اعتبارات جهشی روند توسعه شهرستان را تسریع بخشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده