تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۴۸۱۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی

فعالیت ۵۵ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در خوی

‌می‌متالز - جعفری گفت: شهرستان خوی دارای ۵۵ معدن با پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی ۲۸۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تن انواع مواد معدنی می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، امیر جعفری گفت: در حال حاضر شهرستان خوی دارای ۵۵ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی ۲۸۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تن انواع مواد معدنی می‌باشد که عمده‌ترین مواد معدنی موجود در این شهرستان سیلیس، سنگ‌های تزئینی، نمک می‌باشد.

وی گفت: برای راه اندازی و بهره برداری از معادن شهرستان خوی بیش از ۲۵۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

جعفری افزود: برای ۵۱۶ نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است که سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج و فرآوری می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان خوی عنوان کرد: در راستای جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استخراج از معادن این شهرستان واحد‌های فرآوری متناسب با مواد معدنی معادن از جمله سنگبری بزرگ مقیاس و واحد دانه بندی سیلیس راه اندازی شده است که یک واحد تولید سیلیکون متال نیز در حال ساخت می‌باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: معدنکاران شهرستان خوی در راستای اجرای مسوولیت‌های اجتماعی خود بیش از پیش فعال بوده اند و کار‌های نیک و خدا پسندانه زیادی از جمله ساخت مسجد در روستا‌های اطراف، ساخت و تجهیز مدرسه، ایجاد و آسفالت جاده دسترسی به روستاها، برف روبی در فصل زمستان و بخصوص در زمان شیوع کرونا ویروس معدنکاران با کمک‌های مادی و معنوی خود کمک حال مردم بوداند.

منبع: اروم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده