تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۴۸۱۷۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رفع تصرف ۵۰۰ میلیارد تومانی اراضی در قیروکارزین

‌می‌متالز - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قیروکارزین از رفع تصرف ۶ هکتار از اراضی واقع در شهر قیر و احقاق حقوق بیت المال در اراضی دولتی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، نوراله نامداری با اشاره به بازتاب کلیپی در سطح فضای مجازی مبنی بر تصرف اراضی واقع در پشت پارک جنگلی و روبروی ساختمان فرمانداری قیروکارزین اظهار داشت: با پیگیری و حمایت دادستان و ریاست دادگستری شهرستان قیروکارزین این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت و دستور قضایی در خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادن متهمین صادر شد و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: این متصرفین که اقدام به تعرض و تصرف اراضی مذکور کرده بودند با پیگیری شبانه روزی و رصد دقیق اطلاعاتی یگان حفاظت این اداره و بهره گیری از منابع امین و شناسایی دقیق متصرفین از طریق واحد حقوقی این اداره اقدام به شکایت کیفری مبنی بر تصرف عدوانی اراضی دولتی علیه متصرفین شد که در نهایت به بازداشت متهم اصلی و توقیف آلات و ادوات جرم از جمله تراکتور شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قیروکارزین از رفع تصرف ۶ هکتار از اراضی واقع در شهر قیر و احقاق حقوق بیت المال در اراضی دولتی خبر داد و گفت: با حمایت دستگاه قضایی از سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۱۰ هکتار از اراضی دولتی تصرفی این اداره در قیروکارزین با ارزش بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به مالکیت دولت بازگشته است.

نامداری خواستار همکاری عموم شهروندان در این حوزه شد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام به تعرض و تجاوز غیر قانونی اراضی دولتی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با شماره ۱۶۵۶ ستاد خبری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن فارس و یا شماره ۰۷۱۵۴۵۲۷۷۹۰ اداره راه و شهرسازی قیروکارزین تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده