تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۴۷۷۵۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

الحاق معدن سنگ فردوی قم به بافت مسکونی روستا

‌می‌متالز - درهجدهمین جلسه شورای معادن استان مصوب شد، محدوده معدنی دو روستای فردو و انجیله آزاد شده و به بافت روستا الحاق شود.

به گزارش می‌متالز، الحاق معدن سنگ فردوی قم به بافت مسکونی روستادبیر شورای معادن استان در حاشیه نشست این شورا با اشاره به قرار گرفتن ۱۶ هکتار از معدن سنگ فردو در کنار بافت مسکونی گفت: براساس درخواست بنیاد مسکن این اراضی به بافت روستای فردو الحاق خواهدشد.

سیجانی، آزاد سازی معدن حاشیه روستای انجیله را از دیگر مصوبات این نشست خواند و افزود: مصوب شد به نفع مردم روستای انجیله و با توجه به نیاز مسکن سازی در روستا، آزاد سازی انجام شود.

وی همچنین از الحاق ۵۲ هکتار از محدوده غیر عملیاتی معدن خاک رس به شهرک صنعتی محمود اباد خبرداد.

رئیس سازمان صمت افزود: ۳۱۰ هکتار دیگر هم از محدوده این معدن بعد از مصوبه شورای عالی معادن به این شهرک الحاق خواهدشد.

سیجانی با اشاره به مصوبه ۱۵۰۰ هکتاری احداث شهرک صنعتی محمودآباد گفت: تا کنون ۶۱۰ هکتار ایجاد شده و با این الحاق به ۷۰ درصداز خواسته مصوبه می‌رسیم.

استاندار هم رعایت فاصله معادن و مناطق مسکونی را ضروری دانست و تصریح کرد: ساکنان اطراف معادن باید معدن را بپذیرند، نمی‌شود معدن مجوز بگیرد و فعالیت کند، اما ساکنان اطراف معادن ناراضی باشند.

شاهچراغی بر توسعه بافت روستایی و شهری استان تاکید کرد وافزود: با هدف حل مشکل مسکن، به دنبال تامین مسکن روستائیان و ساکنان دوشهر استان هستیم.

وی همچنین واگذاری زمین درشهرک‌های صنعتی را منوط به تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مسیر دسترسی خواند.

ادامه فعالیت معدن شن و ماسه در محدوده دو هزار و نهصد هکتاری فرودگاه تا پایان سال به شرط تمدید نشدن مجوز آن بعد از این مدت از دیگر مصوبات این نشست بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده