تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۴۷۷۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار قم:

ضرورت توجیه و همراه کردن ساکنین حاشیه‌ی معادن استان

‌می‌متالز - استاندار قم با اشاره به قانونی بودن استخراج از معادن اظهار کرد: از منافع مادی حاصل از استخراج باید برای توسعه‌ی بخش‌های حاشیه‌ی معادن بهره گرفته شده و ساکنین مجاور آن‌ها نیز توجیه شوند.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه شورای معادن استان قم طی سخنانی با اشاره به اعطای مجوز‌های قانونی مربوط به فعالیت معادن در نقاط مختلف استان اظهار کرد: با این وجود ساکنین مجاور معادن بایستی نسبت به فعالیت و استخراج از معدن‌ها توجیه شوند و مشکلات آن‌ها پیگیری و حل شود.
وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های تسهیل گر در این حوزه گفت: اعضای شورای روستا و دهیار نیز در فرایند حل اختلاف‌های بین مجریان استخراج معادن و ساکنین مجاور بایستی حضور فعال داشته باشند.
استاندار قم در ادامه با اشاره به سیاست دولت در تامین مسکن مورد نیاز برای روستاییان با هدف جلوگیری از مهاجرت گفت: فرمانداران بایستی بررسی امکانات و زیرساخت‌های لازم و نیز اراضی موجود برای اجرای این سیاست را در دستور کار قرار دهند.
شاهچراغی با اشاره به طرح توسعه‌ی شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: بایستی ضمن بررسی عملیاتی بودن طرح‌های توسعه‌ای به جهت تامین برق و آب و گاز و مسائل زیست محیطی؛ پیش از واگذاری اراضی به سرمایه گذاران، زیرساخت‌های لازم تامین شود.
استاندار قم همچنین با بیان اینکه در شرایط حاضر نیز مشکلاتی در راستای تامین برق و آب واحد‌های صنعتی در دوران پیک مصرف داریم افزود: بایستی طرح جامع توسعه‌ی صنایع تدوین شود.
وی گفت: با توجه به موقعیت ویژه‌ی استان قم متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در این استان در حوزه‌ی صنعت داریم و نباید در اعطای اراضی عجله کنیم.

منبع: قم پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده