تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۴۸۳۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نماینده مجلس اعلام کرد:

پیشنهادی درباره میزان و زمان باز پرداخت وام مسکن

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه رقم وام مسکن تناسبی با قیمت خانه ندارد، درباره میزان و زمان باز پرداخت وام مسکن پیشنهادی ارایه کرد.
پیشنهادی درباره میزان و زمان باز پرداخت وام مسکن

به گزارش می متالز، کمال‌الدین شهریاری با اشاره به افزایش قیمت مسکن گفت : وام مسکن باید افزایش و زمان بازپرداخت و میزان اقساط آن اصلاح شود. 

وی افزود: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت مسکن بسیاری از اقشار جامعه توان خرید مسکن را ندارند، سهم تسهیلات مسکن در خرید خانه موثر بوده و به هر میزان که افزایش یابد، می‌تواند به صاحب‌خانه شدن و افزایش قدرت خرید مردم به ویژه اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان کمک کند. 

این نماینده مجلس توضیح داد: با افزایش قیمت مسکن ، وام فعلی بخش کمی از قیمت خانه را پوشش می‌دهد، اگر دولت بتواند 60 الی 70 درصد قیمت مسکن‌های کمتر از 100 متر را وام دهد، که باعث رونق بازار و صاحب خانه‌شدن اقشار ضعیف جامعه می شود. 

شهریاری ادامه داد : نرخ سود وام مسکن باید پایین باشد، البته میزان اقساط تسهیلات کم و زمان بازپرداخت آن نیز طولانی مدت و مثلا 25 الی 30 ساله باشد تا دهکهای پایین جامعه هم صاحب‌خانه شوند. 

وی گفت: اگر دولت بتواند به بانک مسکن یارانه دهد تا این بانک وام خرید خانه را از طریق پس‌انداز کاهش دهد و اگر میزان پس‌انداز در بانک برای اخذ تسهیلات کاهش یابد، اقشار کم درآمد هم ترغیب می‌شوند تا در بانک مسکن پس‌انداز کنند و از امتیاز آن برای دریافت تسهیلات استفاده کنند. قطعا چنین شرایطی می‌تواند به خانه‌دار شدن کم‌درآمدها کمک کند.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده