تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۴۸۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجارت ۴۰ میلیون دلاری ایران و آمریکا در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - مبادلات تجاری آمریکا و ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۴۰.۷ میلیون دلار رسید.

به گزارش می‌متالز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال گذشته میلادی رشد ۱ درصدی داشته است.

مبادلات تجاری دو کشور در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۰.۲ میلیون دلار بوده که این رقم در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۱ به ۴۰.۷ میلیون دلار افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه‌های ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۹.۴ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۸ درصدی داشته است. آمریکا در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۶.۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات آمریکا از ایران در سال ۲۰۲۱ با افت قابل توجه ۶۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۱.۳ میلیون دلار رسیده است. در سال ۲۰۲۰ واردات آمریکا از ایران ۳.۹ میلیون دلار گزارش شده بود.

مبادلات تجاری ایران و آمریکا حجم ناچیزی از تجارت دو کشور را تشکیل می‌دهد. ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۸۰ و در میان منابع وارداتی این کشور رتبه ۲۰۷ را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده