تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۴۸۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون عمران‌

تخصیص اعتبار به منطقه قلعه‌گنج در لایحه بودجه‌ انجام می‌شود

می متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعاً در قانون بودجه و تخصیص اعتبارات،‌ حمایت‌های کافی از مردم منطقه قلعه‌گنج خواهیم داشت. ‌
تخصیص اعتبار به منطقه قلعه‌گنج در لایحه بودجه‌ انجام می‌شود

به گزارش می متالز، محمد رضایی کوچی که امروز به همراه دیگر اعضای کمیسیون عمران از پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان شهرستان قلعه گنج در حال بازدید است، اظهار داشت: شهرستان قلعه گنج، شهرستان محروم و ضعیفی بود و آمار اشتغال در این منطقه بسیار پایین بود اما با ورود بنیاد مستضعفان و توانمندسازی این منطقه، شهرستان قلعه‌گنج روز به روز در حال رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد:‌ امروز اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند از پروژه‌های بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت‌زدایی این منطقه بازدید به عمل آوردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در قلعه گنج، در اصل با همکاری مردم و با محوریت توانمندسازی مردم منطقه شکل گرفته است، آموزش‌ها توسط بنیاد انجام می‌شود تا اشتغال ادامه یابد، قرار نیست بنیاد مستضعفان‌ در قلعه گنج بماند، بلکه در قالب ارائه تسهیلات و سرمایه‌گذاری، مردم را توانمند می‌کند تا در گام بعدی بتوانند روی پای خود بایستند و اشتغال ایجاد شود که این کار ارزشمندی است.

رضایی کوچی ادامه داد: بازدید از زیرساخت‌های اصلی منطقه قلعه گنج خصوصا شهرک صنعتی از سوی اعضای کمیسیون عمران مجلس انجام شد، موضوع جاده‌های دسترسی شهرک و تکمیل آنها بررسی شد، همچنین به بررسی‌ پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرستان قلعه گنج پرداختیم و در پایان سفر جمع‌بندی‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: قطعاً در قانون بودجه و تخصیص اعتبارات،‌ حمایت‌های کافی از مردم این منطقه محروم خواهیم داشت. ‌

رضایی کوچی با تأکید بر اینکه بنیاد مستضعفان در‌ منطقه قلعه‌گنج بسیار خوب عمل کرده است، اضافه کرد: از این نهاد به خاطر توجه به مناطق محروم قدردانی می‌کنیم، بنیاد کار زیربنایی و اساسی در منطقه قلعه گنج انجام می‌دهد، اینکه هزاران میلیارد تومان در ‌منطقه‌ای محروم هزینه کنیم اما توانمندسازی رخ ندهد، بی فایده و موقت است، باید مردم روی پای خود بایستند، خصوصا آموزش‌هایی در خصوص ایجاد اشتغال‌ انجام می‌شود، بسیار مطلوب ارزیابی است.

وی اضافه کرد: در برهه‌ای از مدیرت کشور، مناطق محروم کمتر مورد توجه قرار گرفتند اما امروز در ‌منطقه قلعه‌گنج می‌بینیم که روحیه‌های جهادی در بین مدیران ما وجود دارد و امیدواریم این روحیه به نسل‌های بعدی هم منتقل شود و شاهد بروز شرایط بهتر در منطقه باشیم.

* الگوی آبادانی و پیشرفت بنیاد‌ در قلعه‌گنج به دیگر مناطق محروم تعمیم یابد

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره تسری الگوی آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان و تعمیم آن به سایر مناطق محروم کشور گفت: در همه استان‌ها ظرفیت این کار وجود دارد، با حداقل سرمایه اما با نگاه توانمندسازی می‌توان مشکلات مناطق محروم را رفع کرد.

رضایی کوچی با تأکید بر اینکه ‌پروژه قلعه گنج را می‌توان به عنوان یک نمونه موفق در این حوزه معرفی کرد، افزود: با حداقل سرمایه‌گذاری و منابع مالی، آمار بالایی اشتغال در قلعه‌گنج ایجاد شده است و باید این مدل را به همه نقاط کشور تعمیم دهیم.

کار در شهرستان قلعه‌گنج به عنوان گزینه پایلوت اقتصاد مقاومتی و با محوریت محرومیت‌زدایی و توانمندسازی، توسط بنیاد مستضعفان آغاز شد تا در گام بعد، این رویه بنیاد در توانمندسازی، به دیگر مناطق محروم نیز تعمیم یابد.

عناوین برگزیده