تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۶۲۰
کد خبر: ۲۴۸۶۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگاه منفی نسبت به معادن در مازندران وجود دارد

‌می‌متالز - مرتضوی، فعال صنایع معدنی در مازندران با اشاره به اینکه نگاه منفی نسبت به معادن در استان وجود دارد، گفت: این درحالی است که معدن موتور محرکه توسعه استان به شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، مجتبی مرتضوی با بیان اینکه ارتباط درست و منطقی بین مجموعه مرتبط صنایع معدنی در استان وجود ندارد، اظهار داشت: مکاتبات طبق قوانین انجام می‌شود در حالی که نیازمند تعامل هستیم و جهاد کشاورزی و محیط زیست و ... باید برای رفع مشکلات فراروی صنعت برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی خواستار تعامل بیشتر بین سازمان‌های مرتبط برای حمایت از صنایع معدنی شد و با اشاره به تعطیلی یک واحد معدنی در بلده اظهار داشت: فعالیت مرغداری سبب تعطیلی معدن شده است درحالی واحد مرغداری نیز هم فعال نیست.

رئیس انجمن نظام مهندسی معادن مازندران رعایت نشدن الزامات قانونی و فاصله‌ها را سبب بروز مشکل ایجاد شده ذکر کرد و گفت: باید تعامل و هم افزایی بین ارگان‌های ذیربط در سطح کلان و مدیریتی در استان شکل گیرد تا بتوانند مشکل فراروی صنعت و معدن را حل کند.

این فعال صنایع معدنی با اظهار اینکه معدن بلده ابتدا مشغول کار بود و بعد‌ها نسبت به صدور مجوز مرغداری انجام شده است، گفت: باید مسائل و مشکلات مربوط با مطالعات کارشناسی و میدانی، مسئله را حل کرد و از ظرفیت نظام مهندسی معدن برای حل مسائل بهره‌گیری کرد.

مرتضوی از فعال نشدن شورای عالی معدن در استان انتقاد کرد و گفت: تشکیل این شورا در دستور کار قرار دارد و باید نسبت به راه اندازی آن اقدام شود.

وی با عنوان اینکه نگاه منفی نسبت به معدن در استان وجود دارد، گفت: ما نیازمند معدن هستیم، زیرا موتور محرک توسعه استان را تشکیل می‌دهند و اکنون معدنکاران با سختی معادن را فعال نگه می‌دارند.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده