تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۴۸۸۶۳
سرویس خبر : اجتماعی
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سلماس

برف روبی و نمک پاشی راه‌های روستایی توسط معدنکاران سلماس

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان سلماس اظهار کرد: با توجه به بارش برف و برفگیر بودن راه‌های تردد بیشتر روستا‌های سلماس مسدود شده بود که معدنکاران و واحد‌های شن وماسه با اقدام خود جوش با همکاره اداره راهداری اقدام به برف روبی و نمک پاشی راه‌های روستایی کردند.

به گزارش می‌متالز، حسن پاشازاده گفت: با توجه به بارش برف و برفگیر بودن راه‌های تردد بیشتر روستا‌های سلماس مسدود شده بود که معدنکاران و واحد‌های شن وماسه با اقدام خود جوش با همکاره اداره راهداری اقدام به برف روبی و نمک پاشی راه‌های روستایی کردند.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان سلماس ۱۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالانه بیش از ۴۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲۰ نفر وجود دارد.

پاشازاده اضافه کرد: در این شهرستان ۱۴۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که برای ایجاد و راه اندازی این واحد‌های بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم تسط این واحد‌ها اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت سلماس عنوان کرد: همچنین ۵ هزار ۲۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر و ۴۵۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب با ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار نفر مشغول به فعالیت می‌باشند که واحد‌های فاقد پروانه کسب نیز در حال ساماندهی می‌باشند.

پاشازاده خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی و غیر صنفی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۶ هزار و ۳۴۲ مورد بازرسی انجام و ۵۷۳ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۸۱ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

رییس صمت سلماس اضافه کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال در راستای احتکار از ۳۵ واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی به عمل آمد که ۴ فقره پرونده احتکار به ارزش نزدیک به ۴۹۰ میلیون ریال کشف شد و در حوزه قاچاق کالا ۲۵۵ مورد بازرسی انجام و ۱۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

شایان ذکر است که هر ساله با بارش برف و در قالب انجام مسوولیت‌های اجتماعی، معدنکاران استان آذربایجان غربی اقدام به برفروبی راه‌های مواصلاتی صعب العبور و کمک به اهالی مناطق همجوار می‌نمایند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

عناوین برگزیده