تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۴۵۳
کد خبر: ۲۴۹۱۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار آذربایجان غربی:

معادن از پیشران‌های توسعه اقتصادی آذربایجان غربی هستند/ حضور مسوولان در بین مردم، محور حل مشکلات است

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان غربی گفت: پیشران توسعه ما در سال ۱۴۰۱ بخش معدن خواهد بود و به دنبال فرآوری محصولات معدنی هستیم و در باروق نیز از اولویت‌های اصلی خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق معتمدیان در جمع مردم نختالو در باروق اظهار کرد: از برنامه‌های در دور جدید مدیریتی حضور مدیران در شهرستان و دیدار چهره به چهره با مردم و حضور میدانی بدون واسطه است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تلاش کردیم سفر‌ها نتیجه داشته باشد و مردم نتایج را ببیند، م افزود: در وهله اول تیم‌های کارشناسی از مدیران ارشد استان در شهرستان‌ها حضور می‌یابند و نمی‌خواهیم در مرکز استان برای مناطق مختلف تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات را با ارائه راهکار حل نمائیم، گفت: در این راستا جلسات برنامه ریزی استان نیز در شهرستان‌ها برگزار و به عنوان یک تکلیف قانونی، عقب‌افتادگی را رفع و با بسیج امکانات زیر ساخت‌ها را رفع کنیم‌

معتمدیان با اشاره به اینکه در باروق از نظر شاخص‌های توسعه وضعیت خوبی نداریم که امیدواریم بتوانیم این وضعیت را ارتقا دهیم، تصربح کرد: در کنار زیر ساخت ها، برای تثبیت جمعیت در روستا‌ها و توجه به شغل و درآمد در اولویت داریم.

وی افزود: توجه به بوم گردی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای گردشگری، راه اندازی کارخانجات برای فرآوری محصولات و جلوگیری از خام فروشی و استفاده از ظرفیت معادن از جمله اقدامات است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: پیشران ت‌وسعه ما در سال ۱۴۰۱ بخش معدن خواهد بود و به دنبال فرآوری محصولات معدنی هستیم و در باروق نیز از اولویت‌های اصلی خواهد بود.
 


محرومیت زدایی از باروق در اولویت مسوولان استانی باشد


نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، اظهار کرد:به دنبال رفع محرومیت از منطقه هستیم.

مهدی عیسی زاده با اشاره به اینکه تاکنون حتی شخصیتی به غیر از فرماندار به منطقه نیامده بود، افزود: این نشان از محرومیت منطقه دارد که سبب مهاجرت ۶۵ هزار نفر از این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه یرساخت‌های لازم در این منطقه باید فراهم شود، تصریح کرد: معادن و بوم گردی و گردشگری در منطقه ظرفیتی است که باید از آن استفاده شود.

وی گفت: مشکل راه، تلفن، اینترنت، برخورداری از آب و کشاورزی از جمله مشکلات منطقه است.

منبع: اروم نیوز

عناوین برگزیده