تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۴۹۱۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان

چهاردهمین جلسه شورای معدن استان آذربایجان غربی برگزار شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری چهاردهمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۷ محدوه اکتشافی، ۶۶ معدن دارای گواهی کشف معتبر و ۵۱۱ معدن دارای پروانه معتبر بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۷۵ نفر در سطح استان وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی گفت:حال حاضر ۲۱۷ محدوه اکتشافی، ۶۶ معدن دارای گواهی کشف معتبر و ۵۱۱ معدن دارای پروانه معتبر بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۷۵ نفر وجود دارد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور بیشترین تنوع مواد معدنی از لحاظ تنوع ماده معدنی را در کشور می‌باشد که از این لحاظ جزو ۵ استان برتر کشور می‌باشد.

بابایی در چهاردهمین جلسه شورای معادن استان که به ریاست استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد گفت: عمده موانعی که در مسیر معادن استان وجود دارد و مانع از فعالیت معدنی محسوب میشود مخالفت‌های دستگاه‌های ذیربط استان، معارضین محلی و وجود پوشش گیاهی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: تا کنون از کل محدوده‌های مورد استعلام از دستگاه‌های ذیربط برای انجام عملیات معدنکاری در استان فقط ۱۵ صدم درصد از کل مساحت درخواستی مورد تایید قرار گرفته است که این خود یک مانع جدی برای استفاده از ظرفیت معادن استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌باشد.

معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: باید دلایل و علل مخالفت و عدم فعالیت معادن استان بصورت مصور و مستند جهت تصمیم گیری و ارائه راهکار جدی برای فعال سازی و رفع موانع در حوزه معادن ارائه گردد.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ذیربط در حوزه معادن استان که یکی از زمینه‌های بالفعل ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان می‌باشد راهکار‌های گره گشایی ارائه کنند.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: مدیران باید از قوانین تفسیری منطقی و معقول داشته باشند که در راستای اشتعالزایی و توسعه اقتصاد استان تاثیر گذاری داشته باشد.

در این جلسه مشکلات و درخواست‌های برخی از بهره برداران معادن مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در راستای حل مشکلات مطروحه تصمیماتی اتخاذ و مورد تصویب اعضای شورای معادن استان واقع شد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده