تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۴۸۹۴۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افتتاح کارخانه مس کاتد در نصرت آباد زاهدان

‌می‌متالز - در دهمین روز از دهه مبارک فجر، کارخانه مس کاتد در نصرت آباد زاهدان افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح کارخانه فراوری مس در شهرک صنعتی نصرت آباد گفت: این استان در بسیاری از بخش‌های معادن فلزی در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه ذخایر معدنی مس استان در رتبه اول تا دوم کشوری است افزود: احداث کارخانجات فراوری در کنار معادن علاوه بر جلوگیری از خام فروشی ارزش افزوده نیز ایجاد می‌کند و در کنار آن اشتغال پایدار را نیز باخود به همراه دارد.

استاندار همچنین گفت: در کنار این کارخانه زنجیره‌ای از دیگر مشاغل خدماتی نیز ایجاد خواهد شد و مردم نصرت آباد از این ظرفیت‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی تاکید کرد:برای حل مشکل بیکاری در استان باید بفکر ایجاد اشتغال پایدار بود که بخش معدن و صنعت می‌تواند از جمله بخش‌های مهم ابجاد اشتغال باشد.

وی افزود: چنانچه بخش خصوصی در خدمت کمک به دولت باشد عمران و آبادانی کشور بیشتر خواهد شد.

مدرس خیابانی گفت: احداث این کارخانه بک پیام مهم برای عموم دارد و آن وجود امنیت پایدار برای سرمایه گذاری در استان است و سرمایه داران با امنیت کامل در این استان می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان هم در این مراسم افزود: تولید کنسانتره مس در فاز اول این کارخانه با پیشرفته‌ترین روش‌های روز دنیا است.

شهرکی گفت: فعال سازی معادن مس موجود در استان یکی از اهداف احداث این کارخانه است و خوراک این کارخانه در منطقه تامین شده است.

وی افزود: در ناحیه صنعتی معدنی نصرت آباد که حدود ۵۰هکتار وسعت دارد تا کنون ۱۰واحد فراوری معدنی در آن احداث شده است.

شهرکی همچنین گفت: منطقه نصرت آباد یکی از قطب‌های معدنی استان است بگونه‌ای که تا کنون حدود ۱۰۰معدن در محدوده آن شناسایی شده است.

وی همچنین افزود: با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی معدن مس شمال استان نیز در حوزه نیمروز فعالیت‌های خود را شروع خواهد کرد و در تفتان و میرجاوه هم دو معدن طلا داریم و همچنین یک معدن طلا را در بزمان داریم که بزودی تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیر اجرایی پروژه گیتی مهر روشنا هم گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد تومان فاز اول آن به بهره برداری رسید و برای بیش از ۱۸۰نفر ایجاد اشتغال کرده است.

احمدی افزود: تولید این کارخانه در فاز اول ۱۷۰۰تُن تولید پودر مس و کاتد به روش‌های جدید است.

وی گفت: برای اولین بار تولید کاتد در استان تولید می‌شود.

تعداد بازدید : 8


منبع: خبرگزاری صدا و سیما سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده