تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۴۸۹۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت سکه به کدام سو می‌رود؟

‌می‌متالز - سکه امامی که در راستای افزایش قیمت جهانی طلا در روز‌های اخیر به کانال ۱۲ میلیون تومانی بازگشته بود در پله اول این کانال مستقر شد.

به گزارش می‌متالز، طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان است.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است.

بهای سکه امامی در روز دوشنبه بعد از چند روز تلاش و بازگشت مجدد به کانال ۱۲‌میلیون تومان، توانست فعلا جایگاه خود را در این سطح تثبیت کند، به طوری که هر قطعه سکه با کاهش ناچیز به قیمت ۱۲‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان داد و ستد شد.

پتانسیل رشد بهای این سکه در این روز‌ها با افزایش قوی قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی و همچنین روند افزایش پلکانی نرخ دلار در بازار داخلی، بیشتر شده است. برخی تحلیلگران فنی احتمال می‌دهند در صورتی که این فلز گرانبهای داخلی در بالای سطح مقاومت فنی ۱۲‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تثبیت شود، انتظارات کاهشی در این بازار کمتر شود.

در مقابل نیز عده‌ای معتقدند که بازار در برابر نزول قیمت‌ها مقاومت کرده و در صورت توافق سکه مجددا به زیر ۱۲‌میلیون تومان افت خواهد کرد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده