تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۴۹۰۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۴۳ درصدی مبادلات تجاری استان کردستان در ده ماهه سالجاری

‌می‌متالز - معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص مبادلات تجاری استان در ده ماهه نخست سالجاری گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۷۸۵ هزارتن، با ارزش دلاری ۳۵۸ میلیون دلار، کالا از استان کردستان به خارج از مرز‌های کشور صادر گردیده است که ۹۳ درصد آن به منطقه اقلیم کردستان عراق بوده است.

به گزارش می‌متالز، محمد­بختیار خلیقی خاطر نشان ساخت: در خصوص صادرات سایر گمرکات نیز این رقم به ۹۳۲ هزارتن با ارزش دلاری ۴۴۶ میلیون دلار رسید. در مجموع صادرات کل کردستان یک هزار و ۷۱۷ تن با ارزش دلاری ۸۰۴ میلیون دلار می­باشد.

وی عنوان کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۷۸۵ هزارتن، با ارزش دلاری ۳۵۸ میلیون دلار، کالا از استان کردستان به خارج از مرز‌های کشور صادر گردیده است که ۹۳ دصد آن به منطقه اقلیم کردستان عراق بوده است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در خصوص صادرات سایر گمرکات نیز این رقم به ۹۳۲ هزارتن با ارزش دلاری ۴۴۶ میلیون دلار رسید.

خلیقی خاطر نشان ساخت: در مجموع صادرات کل استان کردستان یک هزار و ۷۱۷ تن با ارزش دلاری ۸۰۴ میلیون دلار می‌باشد.

خلیقی عنوان کرد: در بازه زمانی فوق الذکر میزان واردات قطعی در استان معادل ۲۵ هزارتن به ارزش ۳۶ میلیون دلار بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: حجم ترانزیت (داخلی-خارجی) استان در همین مدت ۲ هزار و ۶۹۸ تن با ارزش دلاری ۵ میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۹۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۷۱ درصد رشد داشته است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حجم کل مبادلات استان کردستان در ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۴ میلیون و ۴۴۱ هزارتن به ارزش دلاری ۶ میلیارد و ۶۴۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده