تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۴۹۱۰۲
سرویس خبر : انرژی

پتروپالایش مسجد سلیمان می‌تواند منطقه را تکان دهد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پتروپالایش مسجد سلیمان می‌تواند منطقه را تکان دهد و به حل مساله اشتغال و جوانان مسجدسلیمان و مناطق اطراف آن کمک کند.

به گزارش می‌ متالز، امیرحسین نظری در نشست تخصصی حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل که امروز، ۲۳بهمن ماه با حضور معاون وزیر صمت در مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار کرد: برای شهر‌های لالی، مسجدسلیمان، اندیکا و هفتکل که از محرومیت شدید رنج می‌برند برنامه‌هایی کلان باید در نظر گرفت تا بتوان از ظرفیت این مناطق برای ایجاد اشتغال و توسعه صنعت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مسایل مناطق کم برخوردار را با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران باید حل کرد، افزود: برای اینکه از ظرفیت‌های چنین مناطقی استفاده شود باید تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود و عده‌ای را به سرمایه‌گذاری در این مناطق تشویق کرد.

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: در سطح استان خوزستان و به ویژه مناطق محروم با کمبود پرداخت تسهیلات مواجه هستیم.

نظری ادامه داد: در مناطقی مثل مسجدسلیمان باید برای حل مساله اشتغال برنامه‌هایی از جمله طرح‌های مشاغل خانگی در نظر گرفت تا به صورت کارگاهی برای مردم اشتغال ایجاد شود.

وی افزود یکی از ظرفیت‌های خوبی که در منطقه مسجدسلیمان وجود دارد بحث نفت و گاز است و باید از ظرفیت‌های خوبی که در این منطقه است به خوبی استفاده شود.

رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه بازگشت سرمایه در حوزه نفت و گاز به خوبی انجام می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه اطمینان بخش است و باید در این منطقه سرمایه‌گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه دعوت کرد.

نظری ادامه داد: پیش بینی طرح‌های نفتی در این منطقه تحول آفرین است. پتروپالایش مسجدسلیمان می‌تواند منطقه را تکان دهد و به حل مساله اشتغال و جوانان مسجدسلیمان و مناطق اطراف آن کمک کند.

وی افزود: بخشی از مشکلات و موانع تولید در حال حاضر موانع حقوقی است و مدیران منطقه‌ای توان حل این مشکلات را ندارند و فقط انرژی کار را از مدیران می‌گیرد.

نظری عنوان کرد: تسهیلات در سطح کشور با یک فرمول ثابت ارایه می‌شود و این فرمول ثابت در برخی از استان‌ها که ظرفیت خالی دارند مشکل ساز می‌شود و باید برای پرداخت تسهیلات با نگاهی متفاوت و به صورت ویژه به برخی از استان‌ها نگاه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده