تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۴۹۲۵۵
سرویس خبر : انرژی

توسعه همکاری‌های وزارت نیرو با یونیسف

‌می‌متالز - مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در دیدار با مدیر دفتر یونیسف تهران در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی فرحناکیان مشاور وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل با اشاره به اهمیت آب و برق برای مردم ایران و کاهش سهم حقابه شرق کشور به دلیل کاهش جریان آب هیرمند، میزبانی ایران از پناهندگان افغانی و مشکلات آن و کمبود آب و خشکسالی که ایران از جمله جوامع مرزی با آن مواجه هستند، خواستار افزایش همکاری و تقویت روابط میان وزارت نیرو و یونیسف، افزایش سهم بودجه ایران در یونیسف، افزایش حمایت ها، همکاری یونیسف در زمینه پروژه‌های تامین انرژی برای جوامع ایرانی و پناهگاه پناهندگان افغانی شد.

وی همچنین در این دیدار، چشم‌انداز ایران در تبادل اطلاعات تخصصی، فنی، کارشناسی و تجهیزات تامین آب و ارائه برنامه‌های اجرایی برای انجام پروژه‌های مقطعی و کوتاه‌مدت با یونیسف

(بین سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۲) را تشریح کرد. رابین ناندی، نماینده و مدیر دفتر یونیسف نیز با اشاره به کسب تجربه از همکاری‌های گذشته گفت: همکاری‌های آینده از چشم انداز خوبی برخوردار بوده و ورود به فاز توسعه برنامه ریزی و همکاری‌های آتی با ایران (بین سال‌های ۲۰۲۷-۲۰۲۲) امیدوار‌کننده است.

وی در خصوص محور‌های همکاری نیز اظهار کرد: در این راستا، در زمینه مقابله با کمبود، مدیریت و حفاظت از منابع آب، مسائل فنی، ظرفیت سازی و تجهیزات آب به نفع طرفین، برنامه ریزی و برقراری ارتباطات مناسب تلاش خواهیم کرد.

نماینده و مدیر دفتر یونیسف در پایان خواستار اجرای به موقع پروژه‌ها توسط ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مطابق با مکانیزم‌ها و برگزاری کارگاه‌هایی از پروژه‌ها شد. این گزارش می‌افزاید: هدف از برگزاری جلسه مذکور، توسعه همکاری‌های متقابل، رایزنی و تبادل‌نظر در خصوص پروژه‌های آبرسانی روستا‌های مرزی، وضعیت پناهندگان افغانی، کمبود آب و خشکسالی در ایران بود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده