تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۴۹۵۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۶ معدن در همدان سلب صلاحیت شد

‌می‌متالز - استاندار همدان با بیان اینکه ۶ معدن در استان سلب صلاحیت شد گفت: ۱۰ معدن غیرفعال در استان تعیین تکلیف شدند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قاسمی‌فرزاد امشب در دهمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: ۱۰ معدن که سال‌های متمادی به دلیل عدم فعالیت بلاتکلیف مانده بودند، بررسی و تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: از این ۱۰ معدن، هشت معدن به دلیل اتمام مهلت پروانه فعالیت انتزاع شده و دو معدن نیز به دلیل عدم فعالیت، اجازه بهره‌برداری از آن‌ها سلب شد.

استاندار همدان افزود: با ادامه فعالیت یکی از معادن استان که در محدوده شهری قرار داشت و تا چند سال آینده نیز مهلت بهره‌برداری داشت، ضمن رعایت شرایط و ضوابط ایمن‌سازی محیط موافقت شد.

وی با بیان اینکه سازمان صمت با امکان‌سنجی برای جایگزینی یکی از معادن مورد بررسی در شورای معادن استان، اقدام خواهد کرد بیان کرد: ۳۹ معدن استان به دلیل رکود بازار تعطیل هستند و امیدواریم با ساخت‌و‌ساز‌هایی که در حوزه مسکن انجام می‌شود، این معادن نیز به چرخه فعالیت برگردند.

قاسمی‌فرزاد گفت: ۲۰ معدن در استان دارای مشکلات اداری و قضایی هستند، ۱۸ معدن نیز پروانه بهره‌برداری آن‌ها خاتمه یافته که باید هرچه سریع‌تر در راستای تمدید پروانه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۶ معدن در استان، به طور کلی سلب صلاحیت شدند افزود: معادنی در محدوده سد اکباتان وجود دارند که به شکل غیرمجاز فعالیت می‌کنند، پس از بررسی کارشناسی اعضای شورای معادن، مقرر شد جلوی فعالیت آن‌ها گرفته شود.

وی افزود: قرار شد جلسه‌ای با هدایت و نظارت استانداری و عضویت سازمان صمت، اداره کل محیط زیست، منابع طبیعی و منابع طبیعی برگزار شود تا ضوابط و شرایط برداشت از معادن بالای سد اکباتان را تعیین کنند.

استاندار همدان گفت: معادن محدوده سد اکباتان مکلف می‌شوند تا در ازای برداشت از معادن و جلوگیری از تخریب محیط زیست توسط ناشی از بهره‌برداری معدن، طرح جنگل‌کاری و درخت‌کاری را انجام دهند.

وی اضافه کرد: به دنبال کاهش مدت بهره‌برداری معادن هستیم؛ زیرا طولانی بودن مدت زمان پروانه‌های معادن، مسائل و مشکلاتی از جمله تضییع حق و حقوق دولتی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده