تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۴۹۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از محل تجدید ارزیابی:

افزایش سرمایه ۳۹۳ درصدی پتروشیمی فرابورسی از دستور کار خارج شد

‌می‌متالز - پتروشیمی حاضر در فرابورس از خروج دستور کار افزایش سرمایه ۳۹۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت پتروشیمی قائد بصیر از خروج دستور کار افزایش سرمایه ۳۹۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

براین اساس، "شبصیر" بازگشت به درخواست صدور مجوز انجام افزایش سرمایه از ۵۰ به ۲۴۶.۵ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعلام کرد: طبق تبصره ماده ۱۹ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری در مواردی که انجام معاملات مستلزم تعیین قیمت عادله روز از طرف کارشناس رسمی است، نظریه اعلم شده حداکثر تا ۶ ماه از تاریخ صدور معتبر خواهد بود؛ بنابراین در مواردی که نیاز است کارشناس رسمی دادگستری در مورد قیمت عادله روز اظهار نظر کند این اظهار نظر، حداکثر تا ۶ ماه معتبر است.

با توجه به گذشت بیش از یک سال از تاریخ ارزیابی زمین‌ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری (ماه‌های دی و بهمن سال ۹۹)، مقتضی است کلیه ارزیابی‌ها با رعایت مفاد ابلاغیه‌های ۲۷ تیر سال ۹۸ و ۷ خرداد سال ۹۹ این سازمان و با در نظر گرفتن موارد ذیل مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد:

۱- در گزارش هیات کارشناسی باید درخصوص وضعیت و نوع مالکیت (سند تک برگ، سند دفترچ‌های و ...) اظهارنظر شده و متراژ عرصه و اعیان به تفکیک مورد اشاره قرار گیرد. همچنین در صورت اوقافی بودن دارایی یا وجود حقوق ارتفاقی در گزارش هیات کارشناسی باید به وقفی بودن تمام یا بخشی از مالکیت دارایی‌ها به تفکیک عرصه و اعیان اشاره شود و تاثیر حقوق ارتفاقی بر ارزیابی مشخص شود.

۲- در نظریه کارشناسی هیات کارشناسان رسمی، اصالت اسناد مالکیت و عدم وجود محدودیت در استفاده و نقل و انتقال دارایی، باید مورد تأیید هیات کارشناسی قرار گیرد. همچنین ضروری است ضمن رفع نواقص مطرح شده در نامه ۱۵ آذر این سازمان، گزارش توجیهی افزایش سرمایه به همراه
اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی بعد از اصلاح و بازنگری گزارشات کارشناسی، به روزرسانی شود.

با عنایت به خروج درخواست افزایش سرمایه شرکت از دستورکار این اداره، رسیدگی مجدد به تقاضا، منوط به ارائۀ درخواست جدید به همراه مدارک و مستندات درخواستی بطور کامل و همزمان است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده