تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۴۹۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار خراسان جنوبی:

قاچاق کالا عنصریابی و ریشه‌یابی شود

‌می‌متالز - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اثرات بسیار مخرب قاچاق کالا بر اقتصاد و به منظور پیشگیری، دستگاه‌های مسئول این مساله را عنصریابی و ریشه‌یابی کنند.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا طالبی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز حضور داشت، افزود: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری یکی از شاخص‌های بسیار مهم و اساسی است.

وی با اشاره به اینکه عنصریابی همان موضوع برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان است اظهار داشت: ریشه‌یابی کار در این موضوع بسیار مهم است چرا که با اتکای به این ریشه‌یابی می‌توان کار فرهنگی انجام داد و در پیشگیری بسیار تعیین‌کننده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص پیشگیری لازم است متولیان از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در جهت تولید محتوا نهایت بهره را ببرند.

وی افزود: در مورد قاچاق سوخت نیز نیروی انتظامی باید با همراهی نهاد‌های امنیتی علاوه بر هوشمندسازی، رصد گلوگاه‌های مرزی و مسیر جاده‌ها، شناسایی مبدأ و سرمنشأ قاچاق را در دستور کار قرار دهد.

طالبی بیان کرد: درخصوص سوخت ماشین‌آلات کشاورزی، بر ادارات متولی لازم است که برآورد دقیق‌تری از تجهیزات و ادوات کشاورزی داشته باشند تا سوخت مورد نیاز آن‌ها به میزان واقعی تخصیص یابد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: نیروی انتظامی در زمینه جلوگیری از عرضه مواد منفجره در چهارشنبه پایان سال تلاش مضاعفی را صورت دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی درباره پیشنهاد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مبنی بر نصب جدول مدیریت برداشت نفت گاز در بخش حمل و نقل گفت: این پیشنهاد در کمیسیون تخصصی با حضور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افراد صاحبنظر در این حوزه، اتحادیه و تعدادی از رانندگان برگزار شود تا پس از طی مراحل کارشناسی در جلسه آتی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: این موضوع در صورت تصویب به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا نتایج آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

در پایان این نشست،با اهدای لوح تقدیر رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی (ایرنا)

عناوین برگزیده