تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۹۷۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید وزیر صنعت بر توسعه همکاری اقتصادی و تجاری با ازبکستان

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز امیدواری برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ازبکستان گفت: روابط اقتصادی بین دو کشور فعلا فاصله زیادی با وضع مطلوب دارد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی‌ امین امروز در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در هتل آزادی اظهار داشت: موضوعات متعددی در اجلاس امروز برای همکاری‌های مشترک پیشنهاد شده است.

وی افزود: دو کشور ایران و ازبکستان سوابق دیرینه اجتماعی، فرهنگی و تمدنی دارند و ما با شما احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کنیم و تمایل داریم روابط دو کشور را گسترش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: روابط اقتصادی بین دو کشور فاصله زیادی با وضع مطلوب دارد و امیدواریم این نشست آغاز روابط گسترده اقتصادی بین دو کشور باشد.

وی همچنین خطاب به معاون نخست‌وزیر ازبکستان اظهار داشت: در مدت کوتاه آشنایی با شما، شما را فردی پرکار و عملیاتی دیدم و این می‌تواند به تسریع در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور کمک کند.

فاطمی‌امین اظهار داشت: در اجلاس امروز موضوعات خوبی مطرح شد و به نظر می‌رسد در زمینه گردشگری و سلامت و مبادلات دارویی و تجهیزات پزشکی نیز دو کشور می‌توانند همکاری بسیار گسترده‌ای داشته باشند.

وی اظهار داشت: برای تحقق و عملیاتی شدن موضوعات مطرح شده در جلسه باید یک برنامه زمان‌بندی دقیقی انجام شود.

وی اظهار داشت: موضوع تهاتر و ترجیحات تعرفه‌ای نیز دو موضوع مهم برای توسعه همکاری‌های دو کشور که باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم که هفته آینده با حضور هیأتی از ازبکستان در ایران این موضوع نیز به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده