تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۴۹۴۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور وزیر صمت کشورمان و معاون نخست وزیر ازبکستان؛

روز اول اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان برگزار شد

‌می‌متالز - روز اول چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با حضور سید رضا فاطمی امین «وزیر صمت کشورمان» و عمر زاق اف «معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان» برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان امروز و فردا، یکم و دوم اسفندماه در تهران در حال برگزاری است.

عمر زاق اف «معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی»، خوجایف «وزیر کشاورزی»، کودراتوف «معاون اول وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی»، سدیک اف «معاون وزیر امور خارجه»، احمد خوجایف عظیم «معاون اول وزیر انرژی»، محمود اف «وزیر گردشگری» و عبدالله اف «سفیر جمهوری ازبکستان در تهران»، جمعی از مدیران و معاونان دیگر وزارتخانه‌ها در کنار فعالان اقتصادی و انجمن‌های تخصصی ازبک، هیات اقتصادی جمهوری ازبکستان را در این اجلاس تشکیل می‌دهند.

در این اجلاس وزیر صنعت، معدن کشورمان در کنار معاونان وزارتخانه و نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگانی از بیمه و بانک مرکزی، سازمان مناطق آزاد، انجمن‌ها و تشکل‌های صادرات گرا و فعالان اقتصادی حضور دارند.

کمیته‌های کارشناسی مربوطه طی روز‌های گذشته میان بخش‌های مرتبط دو کشور به منظور تدوین پیش‌نویس سند یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گمرکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، علمی و فناوری، فرهنگی و گردشگری و کشاورزی تشکیل شد و مذاکرات ثمربخشی صورت گرفت.

با توجه به اهمیت تقویت پیوند بخش‌های خصوصی دو کشور مقرر است در حاشیه اجلاس مذکور، همایش فرصت‌های تجاری دو کشور نیز فردا دوشنبه ۲ اسفندماه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

شایان ذکراست که ازبکستان به عنوان یکی از کشور‌های مهم و هدف صادراتی ایران بوده و صادرات به این کشور، در ماه‌های اخیر، روند رو به رشدی داشته است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده