تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۴۹۵۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت در سیستان و بلوچستان:

وزارت صمت با برنامه دقیق و مشخص کار‌ها را جلو می‌برد/ تلاش جهادی و مدیریت جهادی، از الزامات تحقق اهداف وزارت صمت است

‌می‌متالز - مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت تلاش جهادی و مدیریت جهادی را یکی از الزامات تحقق برنامه‌های وزارت صمت دانست و افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز در جایی اشاره فرموده بودند که ما حتما از شرایط سخت و بحران‌ها می‌توانیم با موفقیت عبور کنیم منوط به اینکه اولا صبر و همبستگی خود را حفظ کنیم و ثانیا برای به کارگیری مدیریت جهادی در اداره و پیشبرد امور تلاش کنیم.

به گزارش می‌متالز، ایشان در تبیین این مهم اشاره نمودند که در مدیریت جهادی، باید امامت کرد، باید جلوداری کرد، باید راه افتاد و به جلو رفت و به دیگران گفت "بیایید". اگر مدیر حرکت کند و به شهرستان‌های محروم برود و به دیگران بگوید که بیایند، همه خواهند آمد، ولی اگر در طبقه چهاردهم بنشینیم و به دیگران بگوییم که به جلو بروید، این دستور تا از طبقه‌ی چهاردهم به طبقه‌ی اول برسد، ممکن است یکسال طول بکشد! به همین دلیل است که در دوره‌ی جدید، از همه همکاران محترم در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های آن انتظار می‌رود که با تمام توان، برای بکارگیری این رویکرد و مدیریت جهادی، تلاش نمایند.

شهاب جنابی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت ضمن گستره ماموریت در حیطه وظایف خود، اثر وسیعی در زندگی مردم دارد و از این نظر دارای حساسیت بالایی است و به همین دلیل مسئولان استانی در همه استان‌ها توجه ویژه‌ای به این بخش دارند و استاندار توانمند و انقلابی این استان نیز که خود از خانواده‌ی صنعت، معدن و تجارت می‌باشند، در دیداری که امروز صبح با ایشان داشتیم، بر اهمیت این بخش و حمایت همه جانبه برای تحقق اهداف مورد نظر تاکید فرمودند.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان استانی ویژه برای ما است، بیان کرد: استاندار توانمند و انقلابی سیستان و بلوچستان خود زمانی در عالی‌ترین سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور و اثرگذاری داشته اند و حضور ایشان فرصت ارزشمندی برای این استان است و در دیدار امروز صبح نیز بر حمایت همه جانبه برای تحقق اهداف این بخش در استان تاکید نمودند.

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی دارد

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارد، ادامه داد: علیرغم همه زحماتی که تاکنون کشیده شده است، اما باید کار‌های بیشتری برای رشد هر چه بیشتر ظرفیت‌های این استان انجام شود.

جنابی همچنین تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مرز گسترده‌ای برای تجارت با کشور‌های همسایه دارد که از این ظرفیت برای ارتقای مباحث تجاری و صادراتی به خصوص با کشور‌های همسایه باید نهایت استفاده را کرد.

وزیر صمت با برنامه دقیق و مشخصی کار‌ها را جلو می‌برند

وی با بیان اینکه وزیر صمت با برنامه دقیق و مشخصی کار‌ها را جلو می‌برند، تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌های وزارت صمت در دوره جدید، برای عملیاتی شدن نیازمند مشارکت جدی استان‌ها و ذینفعان مختلف این بخش می‌باشند و سازمان‌های صمت استانی باید در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند. به عنوان نمونه برای موفقیت پروژه درج قیمت تولیدکننده، استان‌ها به خوبی پای کار آمدند و دارند تلاش می‌کنند.

ورود همه ذینفعان به طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت در ادامه به طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری اشاره کرد و گفت: این طرح برش‌های استانی و شهرستانی دارد و در رویکرد جدید با ورود همه ذینفعان استانی و شهرستانی، لازم است یرای اجماع نسبی در خصوص برنامه آمایشی هر استان و شهرستان، تلاش شود و سپس مراحل تصویب و اجرایی شدن را دنبال خواهدکرد.

سازمان‌های صمت استانی نوک پیکان خدمت رسانی هستند

وی سازمان‌های صمت استانی را نوک پیکان خدمت رسانی به ذینفعان این حوزه دانست و گفت: حوزه وزارتی در تعامل با استان‌ها و با ارتباط مستقیمی که با استان‌ها دارد از هیچ کوششی برای پیشبرد امورات و اهداف وزارت صمت فروگذاری نمی‌کند.

ادغام واقعی با استقرار ساختار جدید وزارت صمت

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت با اشاره به استقرار ساختار جدید وزارت صمت، تصریح کرد: ادغام واقعی که از تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد انتظار بوده است در ساختار جدید تلاش شد محقق شود.

گفتنی است در این آیین از تلاش‌ها و اقدامات داوود شهرکی در جایگاه ریاست سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان قدردانی و ایرج حسن پور به عنوان رییس این سازمان معرفی شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده