تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۴۹۷۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با توجه به نامشخص بودن آینده بازار؛

قیمت سنگ آهن دریایی چین ثابت شد

‌می‌متالز - بنابر گفته منابع خبری در روز جمعه ۱۸ فوریه، قیمت سنگ آهن دریایی چین در بحبوحه فعالیت‌های معاملاتی ضعیف و در واکنش به دورنمای نامشخص بازار سنگ آهن چین، ثابت ماند.

نکات کلیدی بازار

به گزارش می‌متالز، یک تاجر مستقر در شانگ‌های گفت؛ در هفته گذشته تقاضا برای محموله‌های سنگ آهن دریایی چین محدود بود و اکثر معامله گران ترجیح دادند در حاشیه باقی بمانند.

همان تاجر اضافه کرد که عدم اطمینان در مورد چشم انداز بازار برای بازار سنگ آهن چین باعث شده تا بازرگانان به دنبال خرید نباشند.

یک تاجر مستقر در Xiamen گفت: فعالیت معاملاتی در بنادر چین در مقایسه با روز‌های گذشته ثابت بود.

به گفته یک تاجر در شمال چین، نشانه‌های کمی وجود دارد که بازار سنگ آهن چین در هفته‌های آتی دوباره احیا خواهد شد. این تاجر در ادامه افزود: با این وجود، انتظار می‌رود مصرف سنگ آهن در ماه مارس با از سرگیری تولید در اکثر کارخانه‌های فولاد افزایش یابد.

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن برای ماه مه در بورس کالای دالیان در روز جمعه کاهش یافت. در روز معاملاتی روند صعودی داشت و با قیمت پایانی ۶۸۴.۵۰ یوان (۱۰۸ دلار) در هر تن در روز پنجشنبه ثابت شد.

با توجه به گزارش ها، قرارداد‌های معاملات ماهانه آینده در بورس سنگاپور به طور مشابه سود‌های اندکی را نشان دادند. تا ساعت ۵:۴۹ عصر به وقت سنگاپور، پرمعامله‌ترین قرارداد مارس ۱.۸۴ دلار در هر تن در مقایسه با قیمت تسویه حساب روز پنجشنبه که ۱۳۱.۶۱ دلار در هر تن بود، افزایش یافت.

شاخص سنگ آهن Fastmarkets

سنگ آهن ۶۲ درصد cfr چینگدائو با ۱۳۰.۹۴ دلار در هر تن قیمت گذاری شد که ۰.۸۲ دلار در هر تن افزایش داشته است.

سنگ آهن ۶۲ درصد آهن کم آلومینا، cfr چینگدائو ۱۳۶.۴۰ دلار در هر تن قیمت گذاری شد که ۰.۷۸ دلار در هر تن افزایش یافته است.

سنگ آهن ۵۸ درصد آهن با حق بیمه سطح بالا، cfr چینگدائو ۱۱۱.۴۷ دلار در هر تن قیمت گذاری شد که ۱.۰۸ دلار در هر تن افزایش داشت.

سنگ آهن ۶۵ درصد آهن با منشاء برزیل، Cfr چینگدائو ۱۵۸.۵۰ دلار در هر تن قیمت گذاری شد که ۰.۵۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

سنگ آهن ۶۳ درصد آهن با منشاء استرالیا با حق بیمه سنگ معدن کلوخه، cfr چینگدائو ۰.۳۶۰۰ دلار به ازای هر واحد متریک تن خشک (dmtu)، قیمت گذاری شد که بدون تغییر باقی ماند.

سنگ آهن ۶۲ درصد آهن fot چینگدائو ۸۵۰ یوان به ازای هر تن متریک مرطوب (۶۲ درصد آهن چین قیمت بندر چین: ۱۲۳.۹۶ دلار در هر تن خشک)، ۵ یوان در هر تن کاهش داشت.

شنیده‌های روز

یک تاجر شمال چین گفت که کاهش قیمت سنگ آهن در این هفته عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا نیست، بلکه به دلیل چشم انداز نامطمئن بازار است که باعث شده تا بسیاری از معامله گران در حالی که منتظر نشانه‌هایی از بهبود بازار هستند، موضع گیری کنند.

شاخص Fastmarkets برای سنگ آهن ۶۲%

  • سنگ آهن Pilbara Blend ۱۲۸.۰۷ – ۱۳۳.۰۰ دلار در هر تن Cfr چینگدائو

  • سنگ آهن ترکیبی برزیل: ۱۳۲.۰۰ تا ۱۴۰.۰۰ دلار در هر تن Cfr چینگدائو

  • سنگ آهن نیومن: ۱۲۹.۳۷ – ۱۳۲.۴۰ دلار در هر تن Cfr چینگدائو

  • سنگ آهن مک: ۱۲۴.۲۵ – ۱۲۴.۴۱ دلار در هر تن Cfr چینگدائو

  • سنگ آهن جیمبلبار: ۱۰۳.۵۰ – ۱۰۸.۶۳ دلار در هر تن Cfr چینگدائو

شاخص Fastmarkets برای سنگ آهن ۶۵% Fe با مبداء برزیل

سنگ آهن کاراخاس: ۱۵۷.۰۰ – ۱۶۰.۵۰ دلار در هر تن cfr چینگدائو

قیمت‌های بندری

سنگ آهن Pilbara Blend در روز جمعه در استان شاندونگ ۸۳۰ – ۸۴۵ یوان به ازای هر wmt معامله شد، در حالی که در روز پنجشنبه ۸۲۸ – ۸۴۲ یوان به ازای هر Wmt معامله شد.

آخرین محدوده معامله حدود ۱۲۱ – ۱۲۳ دلار در هر تن در بازار دریا است.

بورس کالای دالیان

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن در ماه می، در روز جمعه با قیمت ۶۸۵ یوان (۱۰۸ دلار) در هر تن بسته شد که نسبت به قیمت بسته شدن روز پنجشنبه ۰.۵ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده