تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۴۹۸۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وضعیت خوب بنیادی سکرما

‌می‌متالز - سکرما یکی از نماد‌های گروه سیمانی است، این نماد در صورت مالی یک ساله منتهی به انتهای آذر ماه وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، در صورت سود و زیان تلفیقی سکرما، درآمد‌های عملیاتی با افزایش ۴۷ درصدی به ۴۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

نسبت هزینه به درآمد در این نماد افزایش یافته و از ۵۷ درصد به ۶۴ درصد رسیده است و این عامل حاشیه سود ناخالص این نماد را کاهش داده است، حاشیه سودناخالص این نماد از ۴۳ به ۳۶ درصد رسیده که کاهش ۷ درصدی را نشان می‌دهد، اما حاشیه سود خالص افزایشی بوده و از ۶۵ درصد به ۷۲ درصد رسیده است.

در گزارش یک ساله سکرما هزینه‌های عملیاتی نسبت به سال قبل افزایش بوده، اما نکته مثبت این است که هزینه مالیات بر درآمد از ۶ درصد درآمد عملیاتی به ۳ درصد رسیده که قابل ملاحظه است، هزینه‌های فروش نیز از ۷ درصد سال گذشته به ۵ درصد رسیده است.

نکته مهم در افزایش هزینه‌های عملیاتی افزایش مواد اولیه تولید بوده که از ۱۰ میلیارد تومان سال گذشته به ۲۶ میلیارد تومان امسال رسیده است، دستمزد مستقیم پرسنل تولید نیز از ۵ میلیارد به ۸ میلیارد تومان رسیده، اما سربار تولید بیشترین افزایش هزینه را از آن خود کرده و از ۱۴۲ میلیارد تومان سال گذشته به ۲۴۲ میلیارد تومان در سال جدید رسیده است.

سکرما نسبت‌های P به E، نسبت P به S و EPS خوبی ساخته که این سه نسبت به ترتیب عبارتند از: ۴.۷۳، ۳.۳۹ و ۲۹۹۶ ریال که این نسبت‌های سودسازی برای یک شرکت سیمان ساز خوب است.


تحلیل قیمتی


سکرما در یک کانال بلند مدت نزولی ۲۱ ماه حرکت کرده و این کانال نزولی پرقدرت توانسته این نماد را چندین مرحله به عقب پرتاب کند.

وضعیت خوب بنیادی سکرما


سکرما، اما چند روزی است با تحرکات مثبت قیمتی مواجه شده است که می‌تواند این نماد را یک بار دیگر برای فتح کانال نزولی به بالا پرتاب کند.

وضعیت خوب بنیادی سکرما


کندل‌های بزرگ و پرقدرت در تایم فریم روزانه موید این حرکات مثبت است و باید دید تا چه اندازه موفق خواهد شد؟

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده