تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۴۴۷
کد خبر: ۲۴۹۹۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

اثرات جنگ اوکراین بر بازار ورق اروپا

‌می‌متالز - فولادسازان اروپایی خود را برای افزایش قیمت محصولات خود آماده می‌کنند چرا که حمله روسیه به اوکراین قیمت حامل‌های انرژی را بالاتر برده است. با این که هنوز تاثیرات این درگیری نظامی بر بازار‌ها کاملا نمایان نشده اکثریت تحلیلگران منتظر رشد بیشتر قیمت انرژی هستند. قیمت گاز از کنترل خارج شده و هزینه تامین گاز بسیاری از فولادسازان اروپایی یک شبه ۵۵ درصد رشد داشته از این رو فعلا از بازار خارج شده اند و پیشنهاد قیمت نمی‌دهند.

به گزارش می‌متالز، چند روزی زمان می‌برد تا روند بازار روشن‌تر شود تا فولادسازان نیز بتوانند تاثیر این افزایش هزینه‌ها را بر قیمت‌ها اعمال کنند.

تولیدکنندگان ورق اروپا به ویژه در نقاط مرکزی بر واردات مواد اولیه از روسیه و اوکراین وابسته اند از این رو باید دنبال جایگزین باشند که احتمالا هزینه بیشتری هم دارد. عرضه اسلب روسیه و اوکراین که ماده اولیه نوردکاران ورق ایتالیا و بنلوکس و تولید کنندگان ورق تخت ایتالیا و جمهوری چک است نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و مصرف کننده‌های اروپایی نمی‌توانند اسلب مورد نیاز را از برزیل یا سایر بازار‌های جایگزین تامین کنند. ذخیره اسلب بسیاری فقط برای چند ماه است و اثرات این اختلالات ماه‌های آینده نمایان‌تر می‌شود.

با توقف حمل و نقل حوزه دریای سیاه بازار فولاد اروپا تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فعلا همه در انتظارند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده