به گزارش میمتالز، حمید شجاعی توضیح داد: برنامه ریزی بومی سازی از زمانی که در هلدینگ فولاد مبارکه کلید خورد، در این واحد هم به عنوان یک رسالت در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: برنامه بومی سازی از مرحله طراحی تعریف میشود و تا مرحله ساخت تداوم دارد و در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری این مهم به عنوان یک سیاست کلیدی دنبال شده و همچنان ادامه دارد.
شجاعی این را هم گفت: اکنون ساخت گریبکس جرثقیلها، رادیانتیوبها و رکوپراتورهای کوره آنیل، چرخهای ماشین جوش و بیرینگهای حوضچه مذاب و... در حال انجام است و ساخت دیگر قطعات نیز پیش بینی شده است.
وی ضمن ابراز خوش بینی برای بومی سازی در زنجیره آهن و فولاد، افزود: وزارت صمت میتواند یک بستر اطلاعاتی طراحی و راه اندازی کند که در داخل کشور چه توانمندیهایی وجود دارد و درخواست شرکتها در سامانه ارائه شود و به اشتراک گذارده شود.
شجاعی تصریح کرد: امروز دیگر نباید هر شرکتی، موضوع مهم بومی سازی را از صفر شروع کند، بلکه با تبادل تجربیات و دستاوردها در این بخش، از اتلاف زمان پرهیز و با تبادل اطلاعات در شتاب بخشیدن به ساخت داخل کمک شایانی شود.
وی تاکید کرد: بومی سازی امروز باید در اقتصاد کشور به شکل سازمان یافته مورد توجه قرار گیرد، تا در رشد اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد و در حقیقت بالاترین کمک دولت به امر بومی سازی، سازمان دهی این مساله جدی است.
منبع: دنیای معدن