تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۴۹۴۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

فرصت‌سنجی در سرمایه‌گذاری زنجیره آهن و فولاد

‌می‌متالز - همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد در روز یکشنبه در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد. در این همایش که با حضور مسوولین، مدیران و نمایندگان شرکت‌های فعال در این صنعت برگزار شد به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در صنعت آهن و فولاد پرداخته شد.

به گزارش می‌متالز، در مراسم افتتاحیه همایش مهدی کلبی خانی، مدیرعامل مهندسی فن‌آوران رستاپاد گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با برگزاری این همایش به اهداف و برنامه‌ریزی‌های صنعت فولاد کشور دست پیدا کنیم و با ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در این صنعت را افزایش دهیم.
وی افزود: هر گونه سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف کشور نیازمند حمایت و انگیزه‌های لازم است و امیدواریم با حمایت دولت و مجلس بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنعت فولاد کشور بیش از پیش تقویت کنیم. همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت فولاد با حضور کارشناسان، مدیران و فعالان عرصه تولید صنعت فولاد کشور روز یکم اسفندماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
در ادامه این همایش بزرگمهر غفرانی، معاونت توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به ضرورت توسعه تولید فولاد کیفی با ارزش افزوده اشاره کرد.
وی گفت: تولید صنعت فولاد کیفی ارزش افزوده زیادی دارد و در این حوزه باید تولید خود را توسعه دهیم. علیرغم اینکه در افق ۱۴۰۴ در نظر داریم سالانه ۵۵ میلیون تن سنگ آهن تولید کنیم، اما در این افق آمادگی لازم را برای تولید این مقدار سنگ آهن نداریم. در حال حاضر تولید سنگ آهن در کشور به ۳۵ میلیون تن رسیده است، اما مشکلات در این بخش سبب شده که شرایط مناسبی را نداشته باشیم.
در این همایش دو پنل تخصصی با محوریت فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد. بزرگمهر غفرانی در این پنل به به پروژه‌های توسعه‌ای چادرملو اشاره کرد و با بیان این نکته که شرایط فعالیت معادن بسیار متغیر است گفت: شرایط سرمایه‌گذاری، با مقایسه این شرایط با سایر کشور‌ها و ثبات آن‌ها صورت می‌پذیرد. غفرانی افزود: فعالان زنجیره فولاد باید به دنبال روش‌های زیرسطحی و کیفی کردن تولیدات باشیم.
سعید عسکرزاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران در پنل تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، به موقعیت‌های مساعد برای حضور در این عرصه اشاره کرد.
عسکرزاده گفت: در فضایی که رقابت به صورت منظم و سیستماتیک شکل نگرفته، باید فرصت‌ها در بخش‌های مختلف جست‌و‌جو کرد. به طور مثال، ما در زنجیره تولید آهن و فولاد می‌توان با بررسی بخش‌های مختلف و دریافت نقاط قوت و صعف هر بخش به دنبال فرصت‌های مناسب بود. ما می‌دانیم در بخش اکتشاف و حفاری‌های عمیق در بخش معدن فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری مشاهده می‌کنیم. بحث تولید فولاد‌های کیفی هم موقعیت مناسبی فراهم کردند، اما نکته حائز اهمیت سخت بودن شرایط تولید انبوه این محصولات است.
او اشاره کرد که برای سرمایه‌گذاری نمی‌توان بخش مشخصی را تعیین کرد و باید برای پیدا کردن این موقعیت‌ها باید به دنبال جزئیات امر بود. اما نهایتا جریان سرمایه مسیر خود را پیدا خواهد کرد.
در این پنل همچنین به لزوم تقویت و حمایت از استارتاپ‌های معدنی اشاره شد.
مهندس غفرانی نیز حامل پیامی در همین راستا از طرف مهندس تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بود. او اعلام کرد که شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که توانایی بومی‌سازی و تولید قطعات فنی موردنیاز شرکت را دارند، به طور تمام و کمال تحت حمایت مالی و معنوی شرکت قرار خواهند گرفت.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده