تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۴۹۲۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

فروشندگان آهن و فولاد، توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه گفت: اگر ارزش یک شاخه تیرآهن حدود یک میلیون تومان باشد فروش آن برای یک واحد صنفی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان سود دارد و طبق ضریب ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده، از فروش یک شاخه تیرآهن باید ۹۰ هزار تومان مالیات بپردازد که با توجه به سنگینی آهن و رقم‌های بالای آن، توان پرداخت برای اعضا فراهم نیست.

به گزارش می‌متالز، کوروش امیری افزود: موضوع مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه صنفی آهن فروشان باید همانند اتحادیه صنف طلا و جواهر اصلاح مالیاتی شود و مالیات ما باید همانند قبل به نرخ ۶درصد برسد، زیرا پرداخت پرداخت مالیات ۹درصدی برای اعضای اتحادیه بسیار سخت و دشواراست.

وی ادامه داد: اعضای اتحادیه آهن و فولاد تمایل دارند همانند روال قبلی یعنی ۶درصد از سود مالیات صنفی خود را بپردازند، ولی مسئولان مالیاتی و مجلس شورای اسلامی نرخ مالیات بر ارزش افزوده را ۹ درصد مقرر کرده‌اند باشد که رقم بسیار بالا و زیادی برای اعضای اتحادیه صنفی است.

این فعال صنفی در غرب کشور تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده طبق روال قبل قرار بود فقط ۶ درصد از سود اخذ شود، اما این رقم ۶ درصد به ۹ درصد رسید با مالیات بر ارزش افزوده ۹درصد نمی‌توان فعالیت کرد، به این دلیل که میزان مالیات از میزان درآمد هم بیشتر است و امیدواریم با توجه به اینکه مسئولان اتاق اصناف کشور در حال رسیدگی به این موضوع هستند شرایط مالیاتی هر چه زودتر تغییر و اصلاح کند.

وی افزود: اعضای اتحادیه صنفی فروشندگان آهن و فولاد در واقع هم مالیات بر مشاغل وهم مالیات بر ارزش افزوده را می‌پردازند اعضای اتحادیه مالیات بر مشاغل را طبق قانون همه ساله می‌پردازد، اما با پرداخت جداگانه ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده، عملا درآمد ناچیزی برای ان‌ها باقی می‌ماند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه ادامه داد: چندی پیش مالیات بر ارزش افزوده فعالان صنفی طلا و جواهر اصلاح شد و به نرخ قبلی برگشت، اما شرایط مالیاتی آهن فروشان تغییر نکرده و همان ۹ درصد باقی مانده است، این شیوه مالیاتی از آنجا که به قانون تبدیل شده قابل حذف نیست، اما اگر این قانون برای فعالان صنفی اصلاح شود، خواهند توانست حداقل با شرایط رکود اقتصادی موجود فعالیت شغلی خود را از دست ندهند.

امیری تصریح کرد: اعضای اتحادیه صنفی فروشندگان آهن و فولاد درخواست شان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که با اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، فعالیت شغلی صنف اهن و فولاد را هموار و شرایط کسب و کار آن‌ها را تسهیل کنند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده