تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۲۵۰۰۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شاهرود:

مطالبات کارگران شرکت البرز شرقی تا پایان امسال پرداخت می‌شود

‌می‌متالز - کارگران معدن طزره دامغان روز گذشته در مقابل دفتر مرکزی البرز شرقی تجمع کردند و خواستار پیگیری مطالباتشان شدند که توسط خبرنگار ما پیگیری شد.

به گزارش می‌متالز، فرماندار شاهرود گفت: تعدادی از کارگران تحت پوشش شرکت‌های طرف قرارداد معادن البرز شرقی، در روز‌های گذشته تجمع کردند و گلایه‌هایی در خصوص نحوه کار با شرکت‌های پیمانکاری و عدم رعایت حقوق و مزایای قانونی داشتند که تلاش می‌شود مشکلاتشان تا پایان امسال رفع شود.

جلالی می‌گوید در جمع کارگران، قول مساعد داده شد با حضور یک تیم، پرداختی‌های گذشته بررسی و در صورت تخطی شرکت، پرداختی‌ها انجام و با شرکت برخورد جدی شود.

به گفته فرماندار شاهرود، کارگران انتظار داشتند، باتوجه به سختی کار قرارداد‌های کاریشان مستقیما در قالب قراردادکاری معین با البرز شرقی منعقد شود که این مهم درحال پیگیری است.

به گفته جلالی شرکت قرارداد‌های سفید امضا از کارگران دریافت می‌کند که کارگران از مفاد قرارداد‌ها هیچ گونه اطلاعی ندارند، از آنجا که این خود مخالف اصول قانون است، مقرر گردید بررسی‌ها انجام و در صورت مشاهده این مورد با شرکت برخورد شود.

فرماندار شاهرود می‌گوید قراردا‌دهایی که البرز شرقی در سال ۱۴۰۱ با پیمانکاران دارند بررسی می‌شود تا حقوق و مزایای کارگران برابر قانون کار رعایت و پرداخت شود.

به گفته جلالی تشکیل صندوق حمایت که می‌تواند از اعتبار مسوولیت‌های اجتماعی البرز شرقی تخصیص یابد، در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شاهرود می‌گوید: شرکت تعاونی از بین خود کارگران تشکیل شود تا بتوانند به صورت قانونی طرف قرارداد با البرز شرقی باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده