تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۵۰۰۸۱
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
رییس سازمان صمت خراسان شمالی:

۳۰ کارگاه بازیافت زباله‌های خشک در استان فعال است/ لزوم جذب سرمایه گذار برای بازیافت هدفمند زباله‌های خشک

‌می‌متالز - حسین حاجی بگلو گفت: در حال حاضر در سطح استان ۳۰ کارگاه کوچک در زمینه بازیافت زباله‌های خشک از جمله کاغذ همچنین ضایعات آهن، لاستیک و مواد آلومینیومی در حال فعالیت هستند.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو، رییس سازمان صمت خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی ظرفیت بهره گیری از زباله‌های خشک برای بهره برداری به منظور بازیافت آن‌ها و اقتصادی کردن این فعالیت را دارد.

حاجی بگلو گفت: در حال حاضر در سطح استان ۳۰ کارگاه کوچک در زمینه بازیافت زباله‌های خشک از جمله کاغذ همچنین ضایعات آهن، لاستیک و مواد آلومینیومی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحد‌هایی هستند که محصولات پلاستیکی از جمله سبد میوه پلاستیکی تولید می‌کنند و این واحدها، ضایعات پلاستیکی برای تولید محصولات نهایی خود را خریداری می‌کنند.

این مسوول همچنین افزود: واحد‌های صنعتی شامل کیمیای صبا و آذین فرج در شهرستان اسفراین نیز از خریداران این ضایعات هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در دو واحد استان، بازیافت پودر لاستیک انجام می‌شود که این پودربه بازار هدف صادر می‌شود.

رییس سازمان صمت خراسان شمالی درباره هدفمندتر شدن بازیافت زباله‌های خشک به عنوان صنعت سبز در استان نیز اظهار کرد: رسیدن به اجرای این برنامه از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات شهرداری‌های استان نیز بوده است.

وی افزد: با این وجود، ورود شهرداری‌ها به این اقدام به علت بهای سنگین ماشین آلات وارداتی بازیافت زباله‌های خشک امکان پذیر نبوده است.

رییس سازمان صمت خراسان شمالی تصریح کرد: اجرای این برنامه باید توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شود.

حاجی بگلو افزود: البته در گذشته نیز یک سرمایه گذار در این زمینه اعلام آمادگی کرد، با این وجود، به علت امور اداری جاری این سرمایه گذار از انجام آن منصرف شد.

منبع: عصر اترک استان خراسان شمالی

عناوین برگزیده