به گزارش میمتالز، رضا حیدری مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت فولاد متیل خود را ملزم به گام برداشتن در راه تعالی و بهبود مستمر میداند، پروژههای بهبود مختلفی در بازههای زمانی یک تا سه ساله در معیارهای مختلف و برای کلیه مدیریتهای سازمان تعریف کرده است؛ همچنین دریافت گواهی تعهد به خدمت در اولین دوره حضور فولاد متیل در جایزه تعالی سازمانی، نشان از حرکت درست این مجموعه در جهت رشد و تعالی دارد.
به گفته رضا حیدری، در راستای پاسخگویی به نیازهای متغیر سازمانها و با توجه به تغییرات گسترده و سریع بازار، تلاش رقبا برای دستیابی به برتری سازمانی و ضرورت استفاده از الگوهایی که بتوانند ضمن ارزیابی وضعیت موجود سازمانها و تشخیص نقاط قوت و نواحی قابل بهبود، مبنای صحیحی را برای برنامهریزیهای آتی ایجاد کنند، بیش از هر زمان دیگری احساس میشود، از این رو مدلهای تعالی سازمانی به عنوان یکی از رایجترین شیوهها برای دستیابی به اهداف فوق مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت فولاد متیل نیز با توجه به در نظر گرفتن اهداف فوق و اطلاع از اینکه تعالی مسیری است که پایان ندارد، از سال ۱۴۰۰ گام در مسیر تعالی گذاشته تا علاوه بر حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی، از تجربیات ارزیابان جایزه نهایت بهره را ببرد و با توجه به بازخوردهای دریافتی در حین جلسات سایت ویزیت و گزارش بازخورد دریافتی، روز به روز در جهت بهبود مستمر و حرکت در مسیر تعالی گام بردارد.
به گفته مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل، با توجه به اینکه این هلدینگ، از زیر مجموعههای گروه فولاد مبارکه بوده و ازآنجاییکه یکی از ابزاری که فولاد مبارکه توانسته در سالهای اخیر به موفقیتهای چشمگیر و مستمری دست پیدا کند، استفاده از مفاهیم تعالی و حضور در جوایز مختلف داخلی و خارجی است، ما نیز در سال ۱۴۰۰ با الگوبرداری از این شرکت، تصمیم به حضور در جایزه تعالی سازمانی گرفتیم و با تشکیل کارگروههای مختلف متناسب با معیارهای مدل، کار تدوین اظهارنامه و انجام پروژههای بهبود مختلف در دستور کار قرار گرفت که ماحصل آن دریافت گواهی تعهد به تعالی در اولین سال حضور در جایزه ملی تعالی سازمان است.
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ فولاد متیل همچنین درپاسخ به این سوال که برنامهریزی فولاد متیل برای دریافت جایزههای سطوح بالاتر چیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت در آغاز راه تعالی است، پروژههای بهبود مختلفی در بازههای یک تا سه ساله در معیارهای مختلف و برای کلیه مدیریتهای سازمان تعریف شده که با انجام اثربخش آن انتظار میرود شرکت بتواند به سطح تقدیرنامه نائل آید.