تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۵۰۲۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرورت تجدید نظر بر مالیات صادرات مواد خام و نیمه خام

‌می‌متالز - صادراتی که می‌تواند ارزآوری داشته باشد و سهم کشور را در بازار‌های جهانی تثبیت کند باید از سوی مدیران و مسوولان کشور بیش از همه بخش‌ها به آن توجه کرده و از حمایت‌های آن غافل نشد.

به گزارش می‌متالز، نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را در رابطه با مالیات بر صادرات مواد خام و نیمه خام اعلام کرد و گفت: موضوع رونق صادرات در کشور یکی از بحث‌های جدی در توسعه تجارت خارجی ایران است. بنابراین، بخش صادرات کشور همیشه باید مورد تشویق قرار گرفته و از آن حمایت‌های لازم صورت گیرد.

مهرداد گودرزوند چگینی افزود: آن دسته از صادراتی که می‌تواند ارزآوری داشته باشد و سهم کشور را در بازار‌های جهانی تثبیت کند باید از سوی مدیران و مسوولان کشور بیش از همه بخش‌ها به آن توجه کرده و از حمایت‌های آن غافل نشد.

وی عنوان کرد: به طور قطع و در صورت اجرای موضوع فوق، انگیزه صادرکننده کاهش خواهد یافت و آنطور که باید شاهد سرمایه‌گذاری جدید در این بخش نخواهیم بود.

گودرزوند چگینی اظهار کرد: بهتر است تجدید نظری در این زمینه صورت گرفته و در شورای نگهبان با دقت بیشتری به این موضوع نگاه شود.

وی با اشاره به اهمیت این مصوبه برای بازار سرمایه گفت: این مساله می‌تواند بر روی طرح‌ها و شرکت‌هایی که صادرات قابل‌ملاحظه‌ای در زمینه مواد خام، نیمه خام دارند تاثیر بسزایی بگذارد، البته انتظار می‌رود که این طرح مورد بازنگری بیشتری قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه لغو معافیت مالیاتی سپرده بانکی اشخاص حقوقی تاثیر بسزایی در بازار سرمایه دارد ادامه داد: انتظار می‌رود این مصوبه باعث ورود نقدینگی جدید در بازار سرمایه شود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده