تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۰۴۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نخعی خبر داد:

کلنگ زنی احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن مگنتیتی به ظرفیت ۵۵۰هزار تن در سال در شهرستان سربیشه

کلنگ زنی احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن مگنتیتی به ظرفیت ۵۵۰هزار تن در سال در شهرستان سربیشه
‌می‌متالز - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس از کلنگ زنی احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن مگنتیتی به ظرفیت ۵۵۰هزار تن در سال در شهرستان سربیشه حبر داد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص کلنگ زنی احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن مگنتیتی به ظرفیت ۵۵۰هزار تن در سال در شهرستان سربیشه گفت: عملیات اجرایی واحد تولیدی کنسانتره سنگ آهن در شهرستان سربیشه با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و فرهنگ غنی مردم خراسان جنوبی شاید یکی از دلایل مهم شکل گیری این سرمایه گذاری و ایجاد این واحد تولیدی است.

این نمایندهمجلس در دوره یازدهم در این خصوص گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تحقیقی انجام داده که بر اساس آن خراسان جنوبی در سطح کشور بالاترین امنیت در حوزه سرمایه گذاری را دارد و بخش زیادی از آن مرهون فرهنگی غنی مردم این استان است.

وی افزود: مفتخرم اعلام کنم طی ۲سال گذشته اتفاقات بزرگی در عرصه اقتصاد و تولید شهرستان سربیشه در حال رقم خوردن است که کارخانه اکسید منیزیم در شهرستان سربیشه با حجم سرمایه گذاری و اشتغال بالایی به بهره برداری رسید و در حال فعالیت است.

نخعی بیان کرد: در مرز ماهیرود که یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان سربیشه است زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله استقرار دستگاه ایکس ری و زیرساخت‌های رفاهی در حال شکل گیری است.

وی ادامه داد:یک واحد تولیدی در عرصه فرآوری مس همزمان با ایام الله دهه فجر امسال کلنگ زنی شد، امروز هم شاهدیم که واحد تولید کنسانتره آهن در این شهرستان کلنگ زنی می‌شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: امروز می‌شود ادعا کرد که شهرستان مرزی سربیشه به لحاظ صنعتی و اقتصادی رو به توسعه است و زیرساخت‌های اقتصادی بسیار خوبی در این شهرستان در حال شکل گیری است و به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس خاطرنشان کرد: از مسوولان انتظار می‌رود برای تسهیل جاده سنگلاخ سرمایه گذاری و کارآفرینی کمک کنند، یکی از نگرانی‌های جدی سرمایه گذاران این است که مسوولان به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و این آسیب جدی است که سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد.

نخعی بیان کرد: تاکید اینجانب این است که مسوولان باید مانع زدایی کنند نه مانع تراشی، سرمایه گذاران ستون‌های خیمه اقتصاد کشور هستند که باید حمایت و کمک شوند.

وی ادامه داد: تحریم، سوء مدیریت و بروکراسی پیچیده اداری سرمایه گذاران و کارآفرینان را دچار مشکل کرده است، متاسفانه فرهنگ محافظه کاری در بین مسئولان خراسان جنوبی از قدیم نهادینه شده که باید تغییر کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم خاطرنشان کرد: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر همین قوانین فعلی به نفع مردم و سرمایه گذار تفسیر شود و اراده برای رفع موانع باشد خیلی اقدامات مهمی می‌توان در کشور انجام داد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت