تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۵۰۵۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شعله ور شدن قیمت سنگ آهن با تداوم تنش نظامی در اوکراین

‌می‌متالز - در حالی قیمت نهاده استراتژیک صنعت فولاد طی یک هفته گذشته با رشد ۲۴.۵ دلاری به بالای ۱۶۱ دلار رسیده است که یکی از عوامل اساسی این رشد افزایش احتمال قیمت فولاد چین در ماه مارس است.

به گزارش می‌متالز، شکاف عرضه پیش آمده با حذف موقف روسیه و اوکراین که مجموعا ۱۴ درصد از تجارت فولاد جهان را در اختیار دارند و در هیمن حین کارخانه‌های فولادی چین نشانه‌های رشد تولید را در آمار و اطلاعات خود نشان می‌دهند.

با تداوم تنش نظامی در اوکراین، هزینه تبادلات اقتصادی در منطقه بالا رفته است و همچنین تحریم‌های متقابل روسیه و اتحادیه اروپا باعث شده تا اختلالی در روند داد و ستد‌ها رخ دهد که همه آن‌ها از افزایش قیمت حمایت می‌کند.

با این حال، برخی فعالان بازار تنش اوکراین را هدیه‌ای به تولیدکنندگان و تامین کنندگان عمده بازار سنگ آهن تلقی می‌کنند چرا که رشد تولید و قیمت فولاد ناشی از درگیری‌ها به طور مستمر و قوی از افزایش حاشیه سود آن‌ها و رشد قیمت سنگ آهن حمایت خواهد کرد.

براین اساس رشد تولید و قیمت فولاد، تداوم تنش نظامی در اوکراین به همراه اختلالات در تجارت فولاد سه عامل مهم استمرار روند افزایشی قیمت سنگ آهن در بازار‌های جهانی خواهد بود که حداقل تا هفته آینده ادامه دارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده