تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۵۰۵۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

صرفه جویی ۶۰۰هزار دلاری در واحد بومی‌سازی قطعات فولاد هرمزگان

‌می‌متالز - سرپرست بومی‌سازی و مهندسی قطعات فولاد هرمزگان گفت: صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی فولاد هرمزگان در ۹ ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۰۰ هزار دلار بوده است که می‌توان گفت به نسبت سال ۱۳۹۹ در بازه زمانی مشابه شاهد رشد ۳۲۸ درصدی بوده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، مهدی رفیع زاده سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات فولاد هرمزگان ظهر امروز اظهار کرد: فعالیت بومی‌سازی در فولاد هرمزگان از سال ۹۷ شکل گرفت و ترسیم و ساماندهی آن نیز در دو سال اخیر روی داده است ضمن اینکه در سال جاری به نسبت سال گذشته چهارچوب‌های منسجم‌تری نیز به خود گرفته است به طوری که بالغ بر ۶۸ درصد از مجموع کلیه قطعات و تجهیزات و مواد اولیه و نسوز مورد بهره‌برداری در کارخانه فولاد هرمزگان آن از طریق ساخت داخل تامین می‌شود.

وی افزود: کار بومی‌سازی از سال ۹۸ با ساخت ۲۰ مورد قطعه و تجهیز برای اولین بار در فولاد هرمزگان کلید خورد و در فرآیند‌های تولید به کار گرفته شد.

به گفته رفیع زاده، در سال ۹۹ این عدد به ۲۵ مورد رسید و با هدف‌گذاری انجام شده در سال برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی ساخت ۶۰ مورد قطعه و تجهیز در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه تا ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ این شرکت توانست فراتر از این هدف‌گذاری حرکت کرده به بومی‌سازی ۸۲ قطعه و تجهیز دست یابد.

سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی فولاد هرمزگان در ۹ ماهه اول امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار دلار بوده است که می‌توان گفت به نسبت سال ۱۳۹۹ در بازه زمانی ۹ ماهه توانسته‌ایم رشد ۳۲۸ درصدی را تجربه کنیم و قطعا این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده