تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۵۰۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی منتشر کرد:

برنامه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

‌می‌متالز - محور‌های برنامه مشوق‌های سرمایه‌گذاری کشور ترکیه که از ژانویه ۲۰۱۲ اجرایی شده است، شامل مشوق‌های سرمایه‌گذاری عمومی، منطقه‌ای، کلان، راهبردی و اولویت‌دار است که خود دربرگیرنده طیف متنوعی از پشتیبانی‌ها از جمله معافیت‌های مالیاتی، معافیت عوارض گمرکی، اقدامات حمایتی در سهم بیمه کارفرما و کارمند و ... است.

به گزارش می‌متالز، اقدامات حمایتی در خصوص نرخ بهره شامل آن دسته از وام‌های سرمایه‌گذاری است که به منظور تأمین مالی سرمایه‌گذاری‌ها و برای یک سال استقراض شده و حداکثر ۷۰ درصد از مبلغ ثابت سرمایه‌گذاری ثبت شده در گواهی مربوطه باشد که در آن صورت، وزارت اقتصاد ترکیه تا سقف خاصی، بخشی از سهم بهره یا سود متعلق به وام را پرداخت می‌کند.

اقدامات حمایتی در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران نیز بسته به در دسترس بودن زمین دولتی در محل‌های مورد نظر سرمایه‌گذار، مطابق با قواعد و اصول وزارت اقتصاد ترکیه اقدام می‌شود.

اقدامات حمایتی در عودت مالیات بر ارزش افزوده نیز تنها شامل برنامه مشوق سرمایه‌گذاری راهبردی است و منوط به سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰ میلیون لیر ترک است که مالیات بر ارزش افزوده وصولی از مخارج ساختمانی و ساخت‌وساز‌ها عودت داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به نشانی itsr.ir مراجعه کنید.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده