تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۵۰۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خوش خوشان رئیس سازمان امور مالیاتی از رکورد جدید درآمد با رشد ۶۰ درصدی

‌می‌متالز - رئیس سازمان امور مالیاتی از ثبت رکورد جدید و تحقق بودجه سال طی ۱۱ ماه خبر داد که با رشد ۶۰ درصدی به بیش از ۲۷۷ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور با اشاره به عملکرد درآمد‌های مالیاتی در ۱۱ماه سال جاری و ثبت رکورد جدید به فارس گفت: در این مدت ۲۷۷ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده و تکلیف بودجه‌ای سازمان مالیاتی به طور کامل انجام شد و حتی فراتر از آن رفت. درآمد مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۶۰ درصد رشد دارد و انتظار می‌رود سال آینده هم درآمد‌های مالیاتی بیش از ۶۰ درصد بیشتر شود.

وی افزود: مالیات‌های مستقیم شامل اشخاص حقوقی، مشاغل، مالیات بر ثروت و ۱۶۷ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۶ درصد افزایش داشت. همچنین درآمد مالیاتی بخش کالا و خدمات با محاسبه مالیات ارزش افزوده، ۶۸ درصد بیشتر شد و به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

منظور ادامه داد: در صورت تکرار روال گذشته، حداکثر میزان رشد درآمد مالیاتی ۳۰ تا ۳۵ درصد بود، اما با شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی این ارقام محقق شد. رشد درآمد‌ها معلول داده‌ها و اطلاعات است. مثلاً در گذشته ممیزی مالیاتی برای شناسایی واحد‌های جدید، میدانی بود، اما امروزه بر اساس تحلیل داده‌ها و اطلاعات سامانه‌ها، مودیان و واحد‌های کسب و کار شناسایی می‌شوند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده