تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۵۳۳
کد خبر: ۲۵۰۷۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نشست با وزیر کار مطرح شد؛

تأکید نماینده اهواز بر لزوم ابلاغ ضوابط بومی‌گزینی در استخدام‌ها

‌می‌متالز - وزیر کار با درخواست نماینده اهواز جهت تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح توسعه فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان و ایجاد اشتغال پایدار برای چندین هزار نفر با راه‌اندازی کارخانه، موافقت کرد.

به گزارش می‌متالز، شبیب جویجری درباره در نشست با حجت‌الله عبدالمکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارکرد: در این نشست در خصوص مطالبات و خواسته‌های بازنشستگان، رفع مشکلات مرتبط با حوزه کارگری و ضرورت بهبود معیشت کارگران، رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری در استان خوزستان، سهم اشتغال و رفع بیکاری در خوزستان و حوزه انتخابیه، مسائل مهمی را مطرح و پیگیری کردیم.

وی بیان کرد: در این نشست ضمن اشاره به مأموریت اصلی وزارت کار در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بنده ابلاغ ضوابط بومی گزینی در استخدام‌ها را ضروری دانستم و یادآور شدم که قوانین بالادستی در زمینه بومی گزینی موجود است و باید ضمانت‌های نظارتی و اجرایی شامل دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها تحت عنوان ابلاغ ضوابط بومی‌گزینی با تأکید بر به کارگیری بومیان شهرستان محل استقرار شرکت‌ها و اجرای پروژه‌ها به خصوص در استان خوزستان، برای دولت و همه دستگاه‌ها الزام آور باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این نشست ضمن درخواست کتبی از وزیر کار بر لزوم تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح توسعه فولادسازی مجموعه فولاد اکسین خوزستان توسط صندوق بازنشستگی کشوری، تأکید داشتم کارخانه فولادسازی از طرح‌های حیاتی و مورد نیاز شرکت فولاد اکسین خوزستان برای تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی است و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: وزیر کار نیز به صورت کتبی موافقت خود را با درخواست بنده مبنی بر تامین اعتبار برای اجرای طرح کارخانه فولادسازی اکسین اعلام و دستورات لازم را صادر کرد و مقرر شد با راه‌اندازی این کارخانه برای چندین هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال پایدار با اولویت استخدام جوانان بومی مناطق مجاور شرکت ایجاد شود.

جویجری ادامه داد: در این نشست در خصوص فرصت‌های شغلی استان خوزستان و حوزه انتخابیه، خواستار نظارت جدی بر روند تحقق آن و همچنین بررسی جزئیات و آنالیز میزان سهمیه همه بخش‌ها و دستگاه‌ها شدم عنوان کردم انتظار داریم توزیع عادلانه براساس بومی‌گزینی مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی همچنین از وزارت کار به عنوان متولی اصلی امر اشتغال خواست در بخش کشاورزی موانع پیش روی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان برداشته شود تا هر چه سریع‌تر این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده اهواز ادامه داد: قطعاً با این اقدام فرصت‌های شغلی فراوان و حتی بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده برای استان محقق می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در این نشست، پیشنهاد افزایش و تقویت رایزنان و وابسته‌های کار در کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها با هدف اشتغالزایی و استفاده از نیرو‌های متخصص و کارآمد داخلی و همچنین صدور خدمات از دیگر موضوعاتی بود که مطرح کردم و مورد استقبال مقام عالی وزارت نیز قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده