تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۵۰۹۰۶
استاندار گیلان:

افتتاح ۲ طرح مهم در گیلان در سال آینده

می متالز - سال ۱۴۰۱ از ۲ طرح راه آهن رشت – کاسپین و آزادراه رشت – قزوین بهره برداری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسدالله عباسی در نشست رسیدگی به طرح‌های راه آهن رشت – کاسپین و تکمیل آزادراه رشت – قزوین با بیان اینکه مشکلی در تأمین اعتبار این طرح‌ها نداریم، از معاون عمرانی خود خواست تا روزانه و هفتگی پیشرفت این طرح‌ها را گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه بعد از معضل پسماند در گیلان مهم‌ترین موضوع راه آهن رشت - کاسپین است افزود: در محل اجرای این طرح‌ها تابلو‌های روزشمار نصب شود تا همه در جریان پیشرفت کار قرار گیرند.

اسدالله عباسی به پرداخت مطالبات کارگران فعال در این طرح‌ها نیز تأکید و تصریح کرد: جلسات مرتبط در محل اجرای طرح‌های یاد شده تشکیل شود.

استاندار گیلان گفت: اجازه مانع تراشی در طرح‌های راه آهن و آزاد راه به هیچ کس داده نمی‌شود و تمام تلاش‌ها بر این است که این طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی در خصوص تکمیل آزادراه رشت – قزوین در منطقه منجیل هم گفت: برای این طرح ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رئیس جمهور به گیلان تصویب شده است که در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هم با بیان اینکه قطعه ۶ و ۷ راه آهن رشت – کاسپین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی زیربنایی داشته است، گفت: ۵۰ درصد ریل این مسیر تأمین شده است و تا خرداد سال بعد به بهره برداری می‌رسد.

عباس خطیبی با اشاره به اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی طرح راه آهن رشت – کاسپین که در سفر رئیس جمهور به گیلان در نظر گرفته شد افزود: اگر این اعتبار طبق برنامه تخصیص یابد و مصالح نیز در زمان مشخص به دست پیمانکار برسد تا پایان شهریور این طرح به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح ۲ طرح مهم در گیلان در سال آینده

منبع: خبرگزاری صدا و سیما استان گیلان 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده