تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۵۴
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۵۳۹۲۴

ایستگاه راه آهن قزوین مستقل می‌شود/ اداره راه آهن قزوین از گیلان منفک می‌شود

‌می‌متالز - نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری انجام شده و موافقت وزیر راه و شهرسازی دستور صدور مجوز استقلال اداره کل راه آهن قزوین صادر شد.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاهکلی در این باره اظهارداشت: پیرو جلسه با وزیر راه و شهرسازی و موافقت وزیر برای تفکیک فعالیت‌های اداره کل راه‌آهن قزوین از راه آهن شمال (گیلان) زمینه مستقل شدن راه آهن قزوین مهیا شد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه با قاسمی وزیر راه و شهرسازی به لزوم ایجاد اداره کل راه آهن در استان قزوین اشاره شد و وزیر راه و شهرسازی با توجه به ظرفیت‌های ریلی استان، موافقت خود را برای جدا شدن اداره کل راه‌آهن استان قزوین از استان گیلان و مستقل شدن آن را اعلام کرد و دستور لازم در این خصوص صادر شد.

سیاهکلی افزود: در این جلسه، با اشاره به قرارگیری استان قزوین در مسیر مهم ریلی غرب و شمال کشور و مسیر ترانزیتی کشور اعلام شد قزوین از ۳۵۰ کیلومتر خط ریلی و ۱۰ ایستگاه فعال بهره‌مند است و با عبور بیش از ۴۰ رام قطار در شبانه روز، سالانه بیش از یک میلیون مسافر از مبدا استان و بیش از ۹۰۰ هزار نفر مسافر عبوری و بیش از ۲/۱، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بار جابجا می‌شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با توجه به برنامه‌های آینده توسعه ریلی و احداث خط ریلی قم به قزوین، قزوین به چهار راه ریلی مهم کشور و مسیر اصلی ریلی کریدور بین المللی شمال-جنوب تبدیل خواهد شد و شبکه ریلی آن اهمیتی بیش از امروز پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآورشد: با داشتن این ظرفیت قابل توجه، متاسفانه تاکنون از داشتن اداره راه آهن مستقل محروم بودیم و مدیریت ریلی استان در دو اداره کل راه آهن شمال در استان گیلان و اداره کل راه آهن شمال غرب در استان زنجان صورت می‌گیرد که با این وضعیت عملا امکان مدیریت متمرکز این ظرفیت مهم حمل و نقلی در استان مهیا نبود.

وی اضافه کرد: دکتر قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه پس از بررسی ظرفیت‌های استان قزوین، موافقت خود را برای جدا شدن اداره کل راه آهن استان قزوین از استان گیلان و مستقل شدن راه آهن قزوین اعلام کرد و با تأکید بر لزوم راه اندازی این اداره کل، دستور لازم را در این خصوص صادر کرد.

سیاهکلی اظهارامیدواری کرد با ایجاد راه آهن مستقل در قزوین زمینه توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و شکوفایی اقتصاد استان بیش از گذشته مهیا شود.

منبع: برنا

عناوین برگزیده