تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۵۱۷۹۹

بیش از یک‌هزار لوکوموتیو، واگن باری و مسافری در راه‌آهن شمال غرب تعمیر شد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: یک‌هزارو ۷۶ دستگاه لوکوموتیو، واگن باری و مسافری در این منطقه از راه آهن از ابتدای سال جاری تاکنون تعمیر و وارد شبکه ریلی شد.

به گزارش می‌متالز، منوچهر صفری روز سه‌شنبه افزود: از یک‌ هزارو ۷۶ مورد تعمیر انجام شده بیشترین تعمیرات مربوط به تعمیر ویژه واگن‌های باری با ۷۵۹ دستگاه است.

وی یادآوری کرد: پس از واگن‌های باری بیشترین تعمیرات انجام شده مربوط به لوکوموتیو است که ۳۱۲ دستگاه از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: کمترین تعمیرات مربوط به واگن‌های مسافری است که در این مدت پنج مورد تعمیر و به شبکه ریلی وارد شده است.

صفری خاطرنشان کرد: تعمیرات ویژه لکوموتیو در واحد تعمیرات دیزل زنجان و میانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعمیر ویژه واگن‌های باری در خطوط تعمیراتی ویژه پست‌های بازدید زنجان و میانه و تعمیر سالن‌های مسافری نیز در پست‌های بازدید زنجان انجام شده است.

راه آهن منطقه شمال غرب کشور مسیر‌های قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می‌دهد.

راه آهن منطقه شمال غرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی‌کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است؛ و در بخش باری نیز، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۰۷۱۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ فعال بوده و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.

ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمال غرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می‌شود.

ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه‌های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می‌توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان زنجان (ایرنا)

عناوین برگزیده