تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۲۷
بازدید: ۱۰۲۹
کد خبر: ۲۵۰۹۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
«می متالز» گزارش می‌دهد:

تقسیم سود ۵۷۵ تومانی «فسبزوار» برای سهامداران

به گزارش می‌متالز، مجمع عادی عمومی شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد بورسی «فسبزوار» با حضور سهامداران آن برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مراسم مجتبی شعبانی مدیر عامل شرکت پارس فولاد سبزوار با ارائه گزارشی اظهار کرد: شرکت فولاد سبزوار از سال ۹۴ با مشارکت ۱۵ درصدی ایمیدرو و ۸۵ درصدی اپال پارسیان به ثبت رسید. طی دو سال به بهره برداری رسید و در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ تولید خود را به صورت کامل شروع کرد.

وی افزود: این طرح با هدف احداث واحد ۲.۵ میلیون تنی انباشت و برداشت مواد اولیه، ۸۰۰ هزار تن احیای مستقیم، ۷۰ هزار تن واحد بهینه سازی و در نهایت با واحد ۸۰۰ هزار تنی فولادسازی در دستور کار قرار گرفت.

شعبانی اظهار کرد: ۱۵ درصد از سهام عمده از شهریور ماه در بورس عرضه شد. در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ از جهش سودی برخوردار شدیم که ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود سال ۹۹ به ۲۵۹۰ میلیارد تومان رسید.

به گفته مدیرعامل فولاد سبزوار، از ابتدای سال جاری هزینه گاز، برق و... با جهش همراه شد، اما با کنترل سایر هزینه‌ها اثر گذاری این جهش برروی قیمت تمام شده را به حداقل ممکن رسانده ایم.

وی تصریح کرد: میزان درآمد در سال مالی ۶۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته با جهش همراه شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه دو نوع پروژه در دستور کار است، تصریح کرد: یک پروژه طرح آهن اسفنجی است که ۹۹ درصد پیشرفت داشته است. اما در کنار آن پروژه‌های زیرساختی نیز وجود دارد که به طور میانگین ۹۱ درصد پیشرفت داشته و شامل طرح‌های ریلی و تصفیه خانه و... می‌شود و تاخیر پیش آمده به دلیل کرونا بوده است.

شعبانی اضافه کرد: در مورد حمل گندله که پیش‌تر از طریق جاده وارد می‌شد با تمهیدات در نظر گرفته شده امروز از خواف تا سبزوار به واسطه ریل حمل می‌شود که هزینه‌های حمل را هم کاهش داده است.

وی همچنین بیان کرد: در سال گذشته و در راستای حفظ حقوق سهامداردر بحث مالیات بر ارزش افزوده رای به نفع شرکت صادر شد. همچنین دو قرارداد فروش با قیمت پایین که رای از دادگاه داشتند نیز برطرف شد. از سویی دیگر با نصب ریفورمر‌ها ریت تولید به ۱۰۸ تن رسیده است.

شعبانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری بیان کرد: یکی از این موضوعات پذیرش در بورس است. همچنین در ۲ ماه گذشته صد و سی و هفتمین شرکت برتر کشور شدیم. موفق به کسب گواهی تعالی سازمان شدیم.

وی با تاکید بر اینکه یک مجموعه زمانی موفق است که بخش‌های زنجیره موفق عمل کنند، گفت: واحد بازرگانی، تحقیق و توسعه از رشد و هماهنگی خوبی برخوردارند و در کنار آن شاهد رشد آموزشی نیروی کاری در مجموعه هستیم.

شعبانی با اشاره به کمبود برق و گاز در سال جاری گفت: با وجود این مشکلات شاهد تولید ۱۸ هزار تنی مازاد بر هدف پیش بینی شده هستیم. هرچند قطعی گاز در زمان بسیار سختی بود، اما همکاران ما تغییرات کارخانه را در این زمان انجام دادند.

به گفته وی، بحث واسطه گری حذف و از اردیبهشت ماه عرضه در بورس کلید خورد. میزان فروش نیز از ۲۸۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۶۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

مدیرعامل فولاد سبزوار بیان کرد: واحد بومی سازی ما نیز با صرفه جویی ۱۵ میلیون یورویی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: ساخت مدارس، تهیه بسته‌های حمایتی، آموزشی و بهداشتی از اقدامات صورت گرفته است.  تنها بیمارستان چشم پزشکی نیز برای مجهز شدن در دستور کار قرار گرفت.

شعبانی با اشاره به برنامه‌های پیش رو افزود: دستیابی به هداف پش بینی شده تولید فروش از برنامه‌های آتی شرکت است.

وی همچنین بیان کرد: باید تا دو ماه آینده خط حمل ریلی به داخل سایت وارد شود.

با تمهیدات در نظر گرفته شده ظرفیت تولید فولاد سبزوار با افزایش همراه شد. بزرگترین حسن این مجموعه برای سهامداران مواد اولیه تامین شده از سوی این شرکت است و نگرانی برای کمبود مواد اولیه وجود ندارد. از سویی دیگر جریان نقدینگی برای خرید مواد اولیه نیز همیشه در دسترس بوده است.

همچنین حمل ریلی از نکات مهم دیگر این مجموعه است و امروز ۸۰ درصد حمل مواد اولیه به شرکت از طریق حمل ریلی انجام می‌شود.

فولاد سبزوار در سال ۱۴۰۰ سود ناخالص ۲۵۰۰ میلیارد تومانی را کسب کرد که با رشد ۱۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود و در پایان این مجمع با تصویب هیات مدیره حاضر به هر سهم ۵۷۵ تومان سود اختصاص یافت.

عناوین برگزیده