تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۵۱۴۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقسیم سود ۵۷۵ تومانی در مجمع «فسبزوار»

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس فولاد سبزوار با حضور ۸۸ درصدی سهامداران رای به تقسیم سود پنج هزار و ۷۵۰ ریالی میان سهامداران داد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی شرکت پارس فولاد سبزوار با موضوع استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۰، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره با حضور ۸۸ درصدی سهامداران در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

این مجمع با حضور اعضای هیات رئیسه در جایگاه قانونی، قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیئت رئیسه رسمیت یافت.

مجتبی شعبانی، مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار در این مجمع در خصوص عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: شرکت پارس فولاد سبزوار در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ تولید خود را آغاز کرد. این شرکت با هدف تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۷۰ هزار تن بریکت سرد و ۸۰۰ هزار تن فولاد احداث شد.

وی افزود: در سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۰ خوشبختانه شرکت پارس فولاد سبزوار با همکاری مدیران و کارکنان شرکت جهش درآمد و سود قابل توجهی را تجربه کرد. به طوری که سود شرکت از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال مالی قبل، با جهش ۱۱۶ درصدی به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین درآمد شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان بود که این میزان نیز نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. ضمن اینکه سود هر سهم شرکت پارس فولاد سبزوار در پایان سال مالی ۶ هزار و ۴۹۱ ریال بود که این میزان نیز نسبت به سال قبل از آن از رشد ۱۱۶ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار خاطرنشان کرد: چندین پروژه در حوزه زیرساخت در دست اقدام داریم که به طور میانگین ۹۱ درصد پیشرفت دارد. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تصفیه‌خانه، آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی، جاده‌های دسترسی و ریلی کردن انتقال گندله به مجتمع از خط ریلی اصلی و... اشاره کرد. این پروژه در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه شدند، اما سرعت پیشرفت آن‌‎ها در ماه‌های اخیر بیشتر شده و کندی پیشرفت جبران خواهد شد.

شعبانی یادآور شد: در گذشته گندله مورد نیاز شرکت به طور کامل از طریق حمل جاده‌ای منتقل می‌شد که این موضوع محدودیت‌هایی را برای شرکت به وجود آورده بود. خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد، تمامی مواد اولیه از معدن سنگان تا دو کیلومتری مجتمع توسط راه آهن منتقل می‌شود. این امر علاوه بر اینکه ترافیک جاده‌ای را کاهش داده، در کنار آن هزینه‌های حمل را نیز کم کرده است. در سال جاری با نصب تجهیزات جدید میزان تولید از ۹۰ تا ۹۵ تن بر ساعت به ۱۱۰ تن بر ساعت رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری شرکت پارس فولاد سبزوار توانست موفقیت‌ها و افتخارات متعددی را کسب کند که مهم‌ترین آن پذیرش در بورس بود. همچنین گواهینامه تعهد به تعالی سازمانی را کسب کردیم. ضمن اینکه در مقوله HSE تقدیرنامه دریافت کردیم.

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار تاکید کرد: یک مجموعه زمانی موفق خواهد بود که همه عوامل در کنار هم کار کنند. در پارس فولاد سبزوار بخش بازرگانی، بومی‌سازی و توسعه بسیار فعال بوده و از هماهنگی و رشد خوبی برخوردار بوده است. به طوری که واحد بومی‌سازی شرکت با تمهیداتی که صورت داد، توانست ۱۵ میلیون یورو در سال مالی گذشته صرفه‌جویی ارزی داشته باشد.

شعبانی عنوان کرد: علی‌رغم قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان، خوشبختانه تولید شرکت مطابق با بودجه پیش‌بینی شده بود و حدود ۱۸ هزار تن از آن بالاتر رفت. این موفقیت به این دلیل به دست آمد که در زمان توقف تولید به دلیل قطعی گاز، توانستیم تعمیر و نگهداری اساسی کارخانه را انجام دهیم.

وی ابراز کرد: پارس فولاد سبزوار در اردیبهشت ماه سال جاری برای نخستین بار آهن اسفنجی خود را در بورس کالای ایران برای شفاف‌سازی فروش و حذف واسطه‌ها عرضه کرد. در حال حاضر نیز تمام محصولات شرکت در بورس عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار مطرح کرد: کارخانه در یک منطقه کمتر توسعه یافته احداث شده و از این رو، شرکت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی بسیار فعال است و در زمینه ساخت مدارس، بسته‌های حمایتی، آموزشی، بهداشتی و غذایی فعالیت کرده است. در حال حاضر دو مدرسه در منطقه در حال ساخت داریم.

شعبانی برنامه شرکت پارس فولاد سبزوار در سال جاری مالی را ادامه تولید و فروش مطابق با بودجه تعیین شده، تکمیل خط ریلی از راه آهن اصلی تا مجتمع و افزایش ظرفیت اعلام کرد.

در ادامه، مسعود سمیعی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و ریاست مجمع، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به وضعیت تامین گاز و برق صنعت فولاد کشور، شرکت پارس فولاد سبزوار تمهیدات خوبی را برای این منظور اندیشید. همچنین هیات مدیره در یک تصمیم شجاعانه افزایش ظرفیت را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مزیت شرکت پارس فولاد سبزوار نسبت به سایر طرح‌های هفتگانه فولادی برای سهامداران، دسترسی آسان به مواد اولیه است و از شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری پارسیان تامین می‌شود؛ بنابراین نگرانی در مورد کمبود مواد اولیه نخواهد داشت.

سمیعی‌نژاد خاطرنشان کرد: قرار بود در فولاد سبزوار یک طرح فولادسازی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن اجرا شود که با توجه به تحریم‌ها و گذشت زمان، فاینانس طرح که برای یک شرکت چینی بود منقضی شده و اکنون منتظر تعیین تکلیف این فاینانس به مبلغ ۳۱ میلیون یورو هستیم. به محض اینکه این فاینانس تعیین تکلیف شود، طرح فولادسازی را آغاز خواهیم کرد.

پس از صحبت‌های مدیرعامل و رئیس مجمع، حسابرس و بازرس قانونی بند‌های خود از گزارش هیات مدیره را قرائت و رئیس مجمع نیز دستورات لازم برای رعایت بند‌ها را صادر کرد.

در پایان مجمع عمومی عادی شرکت پارس فولاد سبزوار، صورت‌های مالی سال منتهی به ۳۰آذر ماه سال ۱۴۰۰ تصویب شد.

موسسه حسابرسی رایمند و همکاران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی انتخاب شد.

روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت معرفی شدند.

همچنین ایمیدرو، شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان، شرکت لوتوس، شرکت ساختمانی پارسیان و اپال کانی پارس به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت پارس فولاد سبزوار انتخاب شدند.

مجمع شرکت پارس فولاد سبزوار مبلغ ۱۲ میلیارد تومان سرمایه را به مسوولیت‌های اجتماعی اختصاص داد.

سود کلی این شرکت دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با موافقت سهامداران، سود تخصیص یافته به سهامداران ۵۷۵ تومان به ازای هر سهم تعیین شد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده