تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۵۱۰۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حسن جعفری:

افزایش یک و نیم میلیون تنی استخراج سنگ آهن در سنگان خواف

‌می‌متالز - مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف بیان کرد: طی یازده ماه اخیر تولید ماده معدنی در استخراج سنگ آهن نسبت به پارسال پیشرفت شایانی داشته و به ۱۶.۵ میلیون تن رسیده است

به گزارش می‌متالز، حسن جعفری مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: میزان استخراج سنگ آهن در معادن سنگان طی یازده ماه اخیر به ۱۶.۵ میلیون تن رسیده است.

جعفری در ادامه این خبر اضافه کرد: طی یازده ماه اخیر تولید ماده معدنی در استخراج سنگ آهن نسبت به پارسال پیشرفت شایانی داشته و به ۱۶.۵ میلیون تن رسیده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان همچنین افزود: دسترسی به محل کانسار‌های سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر بوده است

وی ادامه داد: معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با معدن سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث می‌باشد از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان تصریح کرد: این میزان عملیات استخراج ماده معدنی فراتر از برنامه بوده است به طوریکه پیش از این استخراج ۱۵ میلیون تن سنگ تا پایان بهمن ماه امسال هدفگذاری شده بود.

جعفری در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: میزان باطله برداری در معادن سنگ‌آهن سنگان در ۱۱ ماهه امسال ۲۳ میلیون ۶۶۷ هزار تن و میزان استخراج سنگ در این مجموعه ۱۱.۹ میلیون تن بوده است.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده