تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۵۱۰۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازگشت رونق به بنادر چین

‌می‌متالز - براساس داده‌های متخصصان SMM، ۷۴ کشتی در ۲۸ فوریه تا ۶ مارس به بنادر اصلی داخلی رسیدند. برآورد می‌شود که حجم محموله‌های ورودی چین به ۱۱.۲۶ میلیون تن برسد که ۱.۹۵ میلیون تن نسبت به هفته قبل افزایش داشته و ۱.۶۶ میلیون تن در سال کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، محموله‌هایی که بنادر استرالیا را ترک کردند، نسبت به هفته‌ی گذشته ۱.۵۴ میلیون تن کاهش یافت و به ۱۵.۵۷ میلیون تن رسید که افزایشی ۰.۱۳ میلیون تنی در سال داشت. محموله‌های خروجی از بنادر برزیل، ۰.۶۴ میلیون تن در هفته افزایش داشت و به ۶.۵۰ میلیون تن رسید تا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهشی ۱.۰۳ میلیون تنی داشته باشد. کل واردات سنگ معدن چین نسبت به هفته قبل افزایش قابل‌توجهی یافت، اما مجموع محموله‌های استرالیا و برزیل اندکی کاهش داشتند.
پس از دو هفته متوالی رکود در بنادر چین و افت واردات سنگ آهن، در هفته‌ی گذشته رونق به بنادر بازگشت. انتظار می‌رود که کوره‌های بلند در شمال چین پس از پایان محدودیت‌های تولید مرتبط با حفاظت از محیط زیست، تولید خود را از سر بگیرند و تقاضای بیشتری برای سنگ آهن ایجاد کنند. از همین‌رو انتظار می‌رود قیمت سنگ‌آهن طی هفته‌های آتی حرکتی صعودی داشته باشد.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده