تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۵۰۴
کد خبر: ۲۵۱۰۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ثبات در واردات سنگ آهن

‌می‌متالز - داده‌های اداره کل گمرک چین نشان داد واردات سنگ‌آهن چین در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً ثابت بوده است. چین در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی، ۱۸۱٫۱ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرد، در حالی که در دو ماه اول سال ۲۰۲۱ واردات سنگ‌آهن چین ۱۸۱٫۵ میلیون تن بود.

به گزارش می‌متالز، داده‌های شرکت حمل‌ونقل Refinitiv نیز نشان می‌دهد که محموله‌های سنگ‌آهن از دو تأمین‌کننده بزرگ چین، یعنی استرالیا و برزیل به ۱۵۱٫۶ میلیون تن در دو ماه اول ۲۰۲۲ رسیده است.
بر اساس اعلام گمرک، ارزش واردات سنگ‌آهن چین در دو ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶٫۱ درصد کاهش داشته است.
وانگ یینگ وو، تحلیلگر شرکت هوآتای فیوچرز در پکن، در این باره گفت: چین از سه‌ماهه سوم سال گذشته کنترل قیمت‌ها را تشدید کرد، در حالی که تقاضا برای مواد خام نیز کاهش یافت. نهاد برنامه‌ریز دولتی چین در چند هفته گذشته پس از جهش بیش از ۲۰ درصدی قیمت سنگ‌آهن نسبت به پایان سال ۲۰۲۱، مجموعه‌ای از اقدامات را انجام داد و از فعالان بازار خواست از سفته‌بازی برای کاهش ذخایر در بنادر خودداری کنند.
داده‌های موسسه مشاوره SteelHome نشان داد که موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین تا ۴ مارس به ۱۵۸٫۹ میلیون تن رسیده است که برای دو هفته متوالی کاهش یافته است. داده‌های روز دوشنبه همچنین نشان داد که صادرات محصولات فولادی چین در دو ماه اول با ۱۸٫۸ درصد کاهش به ۸٫۲۳ میلیون تن رسیده است.
واردات فولاد نیز در ژانویه تا فوریه با ۷٫۹ درصد کاهش به ۲٫۲۱ میلیون تن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رسید.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده