تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۵۰۶۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگران بیکار شده معدن سنگان خواف دوباره مشغول کار می‌شوند

‌می‌متالز - معاون فنی و بهره‌برداری مجتمع معادن سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: مشکل کارگران بیکار شده "معدن ققنوس یک" این مجتمع با تلاش مسوولان در حال رفع است لذا آن‌ها به زودی بکار گمارده شده و دوباره اشتغال می‌یابند.

به گزارش می‌متالز، پروانه بهره‌برداری "شرکت معدنی امیر سنگان پارسیان" که در عرصه‌های معادن سنگ‌آهن پلاسری سه‌گانه ققنوس در منطقه سنگان فعالیت دارد سه ماه پیش برای "معدن قفنوس۱" به پایان رسید، اما درخواست تمدید پروانه برای تداوم کار این معدن توسط مدیران دولتی رد و منجر به بیکاری هزار فر از کارگران شد.

میثم کرمانی عصر شنبه افزود: هم‌اینک رفع مشکلات این کارگران در اولویت توجه مسوولان در سطوح استانی و ملی قرار گرفته بطوری که مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف در قالب مکاتبه با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان صمت خراسان رضوی پیگیر صدور اجازه برداشت از این معدن با نام "ایمیدرو" در محدوده ۲۳۸ هکتاری "سد باطله فولاد سنگان" است.

وی ادامه داد: بر اساس فرآیندی هماهنگ با فرمانداری خواف این کارگران به منظور دریافت مدارکشان، تشکیل پرونده و تعیین گروه‌های شغلی در قالب فعالیت‌های جدید معدنی و اشتغال فوری به مجتمع معادن سنگ‌آهن سنگان فراخوانده شده تا به دو پیمانکار این مجتمع معرفی شوند.

معاون مجتمع معادن سنگ‌آهن سنگان گفت: پیرو این اقدامات محدوده پلاسری ۲۳۸ هکتاری خواف پیش از پایان امسال فعال و کارگران مشغول کار می‌شوند.

پیش از این فرماندار سابق خواف نیز گفته بود: ۳۰۰ نفر از هزار کارگری بیکار شده بخاطر تعطیلی "معدن ققنوس۱" در واقع پیمانکارانی هستند که به لحاظ نوع کار و بازار کاری در سنگان، جذب دیگر شرکت‌های معدنی و مشغول کار شدند.

حسین سنجرانی افزود: بقیه کارگران نیز در مرحله نخست شامل ۸۶ کارگر مورد تایید سازمان تامین اجتماعی، اداره کار و سازمان صمت به مجتمع معدنی دولتی معرفی و بکار گرفته شوند.

وی ادامه داد: ۱۰۶ کارگر دیگر در قالب مرحله دوم همین این فرآیند اداری جذب شرکت‌های ایمیدرو می‌شوند، البته بکارگیری این کارگران تا سقف ۲۰۰ نفر قابل افزایش است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسار‌های سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده